کد خبر: ۴۷۲۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
هفته چهارم لیگ دسته یک فوتبال ایران

تقابل دو ملی‌پوش پیشین استقلالی در داربی پر حادثه مازندران

هفته چهارم لیگ دسته یک فوتبال ایران روز شنبه یازدهم شهریور با برگزاری ۹ دیدار برگزار می‌شود. مهم‌ترین دیدار این هفته داربی حساس مازندران بین نساجی قائم‌شهر و خونه به خونه بابل است.
آفتاب‌‌نیوز :
سه هفته نخست فصل جدید لیگ دسته یک فوتبال ایران نوید یک فصل پرگل برخلاف فصول گذشته را می‌دهد. هفته گذشته نتایج قابل توجهی رخ داد. شهرداری ماهشهر و نفت مسجد سلیمان با پیروزی مقابل برق جدید شیراز و ایران‌جوان بوشهر جایگاه‌شان را به عنوان تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی که تمامی سه دیدارشان را پیروز شده‌اند حفظ کردند. نفت مسجد سلیمان تا این‌ جای لیگ آزادگان تنها تیمی است که توانسته دروازه خودش را بسته نگه دارد. هم‌چنین خونه به خونه بابل در روزی که جواد نکونام اولین تجربه‌اش را روی نیمکت این تیم تجربه می‌کرد توانست با چهار گل صبای قم را در هم بکوبد.

این هفته هم بازی‌های حساسی برگزار می‌شود که دو دیدار داربی است. داربی مازندران بین خونه به خونه بابل و نساجی قائم‌شهر و داربی کرمان بین مس کرمان و گل‌گهر سیرجان.

نساجی مازندران - خونه به خونه بابل

داربی مازندران برای سومین فصل بین نساجی و خونه به خونه برگزار می‌شود. بازی دور برگشت فصل گذشته این دو تیم حواشی زیادی داشت. آن دیدار به‌دلیل درگیری تماشاگران دو تیم با هم و با نیروهای برقراری امنیت و ورود تماشاگران نساجی به داخل زمین بازی نیمه کاره باقی ماند. پس از آن کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یک رای عجیب و غریب داد و رای به شکست سه بر صفر نساجی داد که پس از اعتراض تیم نساجی رای برگشت و بازی سه بر صفر به سود نساجی اعلام شد.

اما داربی امسال هم حواشی کم ندارد. هنوز این دیدار برگزار نشده که هیات فوتبال استان مازندران و شورای تامین این استان اعلام کردند که تماشاگران خونه به خونه نمی‌توانند در این دیدار که نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر میزبان است حضور داشته باشند. رای عجیبی که تنها از سوی کمیته انضباطی می‌تواند صادر شود و همین مساله باعث اعتراض باشگاه بابلی شد.

به جز حواشی این دیدار، داربی امسال مازندران تقابل دو سرمربی استقلالی است. مهدی پاشازاده سرمربی نساجی که از مربیان کاربلد لیگ یک محسوب می‌شود مقابل جواد نکونام قرار می‌گیرد که اولین تجربه سرمربی گریش را پشت سر می‌گذارد. هم‌چنین هردو تیم بازی هفته گذشته خودشان را پیروز شده‌اند. نساجی توانست با دو گل آلومینیوم اراک را در خانه‌اش شکست دهد و خونه به خونه بابل در خانه توانست با چهار گل صبای قم را در هم بکوبد. نکته مهم دیگر این است که دو تیم در جدول رده‌بندی پشت سر هم قرار گرفته‌اند. نساجی با ۶ امتیاز در رده ششم و خونه به خونه با پنج امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. باید دید این دیدار با تصمیماتی که گرفته شده بدون اتفاقی انجام می‌شود و کدام تیم می‌تواند برنده بازی بزرگ هفته چهارم لیگ دسته یک شود.

مس کرمان - گل گهر سیرجان

هر دو تیم خیلی بی سر و صدا پا به فصل جدید لیگ دسته یک گذاشتند. این دو تیم کرمانی تا الان نتایج نسبتا خوبی کسب کرده‌اند و توانستند در بالای جدول قرار بگیرند. مس کرمان با هفت امتیاز در رده سوم و گل‌گهر سیرجان با هفت امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. در این داربی هم هر دو تیم با پشتوانه پیروزی در هفته قبل پا به زمین بازی می‌گذارند. مس کرمان با سه گل راه‌آهن بحران زده را شکست داد و گل‌گهر سیرجان در خانه توانست با نتیجه دو بر یک از سد ماشین سازی تبریز عبور کند.

البته از تصمیمات عجیب مسوولان استانی در این دیدار خبری نیست و تماشاگران دو تیم اجازه حضور در این دیدار را دارند.

نفت مسجد سلیمان - فجر سپاسی شیراز

به گزارش ایسنا، نفت مسجد سلیمان محمود فکری، امسال هم در خط حمله خوب کار کرده و هم در خط دفاع تا بتواند خودش را به عنوان یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر نشان دهد. آن‌ها هر سه بازی خودشان را توانسته‌اند پیروز شوند و دروازه خودشان را بسته نگه دارند. نفت مسجد سلیمان هفته گذشته با پیروزی یک بر صفر مقابل ایران‌جوان بوشهر ضمن این که سومین شکست پیاپی ایران‌جوان را به این تیم تحمیل کرد، خودش را با ۹ امتیاز به رده دوم جدول رده‌بندی رساند تا هم امتیاز با شهرداری ماهشهر صدر جدولی قرار بگیرد.

در آن سوی میدان فجر سپاسی قرار دارد که امسال هم به نظر می‌رسد شرایط خوبی ندارد. با این که این تیم توانسته بازیکنان خوبی مانند عباس بوعذار را جذب کند اما با سه امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است. علی اصغر کلانتری که دو فصل پیش تا پای رسیدن به لیگ برتر با این تیم پیش رفت و در ایستگاه پایانی بازماند، امسال دوباره هدایت این تیم را برعهده دارد. البته فجر سپاسی هفته گذشته توانست نخستین امتیاز خودش را پس از دو شکست پیاپی، با پیروزی مقابل مس رفسنجان کسب کند. 

باید دید فجر سپاسی در این دیدار خارج خانه می‌تواند ترمز نفت مسجد سلیمان را بکشد یا نه.

برنامه کامل دیدارهای هفته چهارم لیگ دسته یک فوتبال ایران به شرح زیر است:

* مس رفسنجان - شهرداری ماهشهر 

جواد محمدی - محمد هاشمی نسب - حامد صفایی - ابوالفضل گرجی - ناظر: عباس شهرجو

* نفت مسجد سلیمان - فجرسپاسی شیراز

محمدحسین ترابیان - حافظ عظیمی - علی الفتی - میثم حیدری - ناظر: صفدر احمدی

* ماشین سازی تبریز - ایرانجوان بوشهر 

سعاد وفاپیشه - میریعقوب حجتی - حامد تازه پور - محمدباقر پورباقر - ناظر: صادق نوری

* بادران تهران - آلومینیوم اراک

حسین زیاری- عسگر محمدی - عباس پورحیدری - مهدی اجاقی - ناظر: اسماعیل عامری

* نساجی مازندران - خونه به خونه مازندران

حمید حاج ملک - بابک داوری - هادی طوسی - محمدرضا مهرگان - ناظر: محمود رفیعی

* مس کرمان - گل گهر سیرجان

امیر عرب براقی - اسد حاج محمدی - امیر فلاح - رضا تارخ - ناظر: رحیم مهرپیشه

* اکسین البرز - راه آهن تهران

مجید محمدی - حمید کاوندی - مهرداد نجفی - ابوالفضل دوستی - ناظر: عبدالرسول استادزاده

آینده سازان برق جدید - شهرداری تبریز

پیمان فرخی مهر - رضا قیم - علی احمدی - عباس صادقی - ناظر: رضا دهقان

صبای قم - ملوان بندرانزلی 

مجید پورعلی - محمدرضا مدیر روستا - عبدالعلی شکرگزار - شبیر بهروزی - ناظر: زاهد بحرینی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین