کد خبر: ۴۷۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۱

ایران به پذیرش بسته اروپا تشویق شد

آفتاب‌‌نیوز : در همین خصوص روزنامه چینی "پیپل دیلی" آورده است که مرکل در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه تمایل گسترده ای برای حل مناقشه هسته ای ایران از طریق دیپلماسی وجود دارد گفته ما انتظار یک عکس العمل مثبت از سوی ایران را داریم. 

سه شنبه گذشته آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه در قصر "راینس برگ" با حضور وزرای امور خارجه دو کشور در حومه برلین در خصوص فعالیت های هسته ای ایران و ترغیب این کشور برای تعلیق فعالیت های هسته ای خود دیدار و گفت و گو کردند. ژاک شیراک، رئیس جمهور فرانسه نیز در این کنفرانس خبری مشترک با تکرار اظهارات مرکل خواستار همکاری ایران با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است. 

درخواست عنان از احمدی نژاد(کلیک کنید)

درخواست صدر اعظم آلمان برای جواب مثبت ایران به بسته تشویقی که رسما توسط خاویر سولانا، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا به علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تقدیم شده در حالی صورت می گیرد که فرانک والتر اشتاین مایر در سفر اخیر خود به ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک با عبدالله گل، وزیر امور خارجه ترکیه با درخواست از ایران برای مطالعه و بررسی دقیق پیشنهادات گفته بود که به جواب مثبت تهران دراین خصوص خوش بین است. 

به جواب ایران خوش بین هستم (کلیک کنید)

کوفی عنان، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز جمعه گذشته در تماسی تلفنی با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران که محور آن ترغیب احمدی نژاد به مد نظر قرار دادن سیاست های تشویقی بوده صحبت کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین