کد خبر: ۴۷۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۷
اتاق‌هاي‌ سرخابي در فريدريش هافن

كي با كي هم اتاق است؟!

آفتاب‌‌نیوز :  ملي‌پوشان كشورمان در شرايطي در اتاق‌هايشان تقسيم شده‌اند كه از نظر نوع روابط عاطفي، باشگاهي و خصوصيات فردي اين ابتكار، كارساز به نظر مي‌آيد.

علي دايي و يحيي گل محمدي 2 يار جدا نشدني اين بار نيز هم اتاق هستند، سال‌ها است كه كاپيتان تيم ملي و مدافع سخت‌كوش با يكديگر تجربيات مشتركي را مي‌گذرانند، دايي و يحيي با وظايفي متفاوت و روحيه‌اي مشترك، در پرسپوليس و صباباتري هم بازي بوده‌اند و در تمرينات باشگاهي و ملي نيز از يكديگر جدا شدني نيستند. اتاق دايي و گل محمدي را مي‌توان اتاق تجربه ناميد، آنها خاطرات مشترك بسياري دارند كه جام جهاني 2006 آلمان را نيز به آن خواهند افزود.

فريدون زندي از نخستين روزهاي حضورش در تيم ملي با مهدي مهدوي‌كيا سازگار بود، فريدون كه همچنان براي بيان صحبت‌هايش فارسي و آلماني را در هم مي‌آميزد مي‌تواند با مهدي به آساني ارتباط برقرار كند، ضمن آن كه زبان فارسي خود را نيز تقويت كند، آلمان براي فريدون و مهدي محيط تازه‌اي نيست، با توجه به درد مصدوميت‌هاي قديمي، مردم ايران اميدوارند تا مردان اين اتاق سالم و توانمند به ميدان بازگردند.

زندي و مهدوي‌كيا بال‌هاي حركت ايران در جناح چپ و راست خواهند بود.

اتاق انگيزه‌ي تيم ملي را بايد اتاقي دانست كه رسول خطيبي و آرش برهاني در آن حضور دارند. مهاجمان زهردار و جوان تيم ملي، در اين اتاق آرزوهاي مشترك‌شان را مرور مي‌كنند، بي‌ترديد براي رسول و آرش حتي فرصت چند دقيقه بازي نيز مي‌تواند كافي باشد تا با نيرو و انگيزه‌ي جواني قدرت‌شان را به رخ مدافعان حريف بكشند.

جواد نكونام در ميانه‌ي ليگ پنجم از پاس جدا شد و به امارات رفت اما، اين موضوع سبب نمي‌شود تا وي با حسن رودباريان هم اتاق نشود، اين 2 بازيكن همراه با يكديگر قهرماني در ليگ ايران را تجربه كرده‌اند و همواره در تمرينات نيز دوستي و كري شديدي ميان آنها وجود دارد، با توجه به جدايي جواد از پاس، رودباريان و نكونام صحبت‌هاي بسياري براي گفتن خواهند داشت.

پس از مصدوميت مجتبي جباري، دوقلوهاي تيم ملي ناقص شدند و آندرانيك تيموريان تنها ماند اما، ديري نگذشت كه تيموريان زوج جديدي را براي خود دست و پا كرد.

ستار زارع هم اتاقي صميمي آندو است، با توجه به نزديكي پست و خصوصيات بازي اين 2 بازيكن زارع و آندرانيك اين فرصت را دارند تا در مورد وظايف تاكتيكي و شكل بازي‌شان در جام جهاني آلمان تبادل نظر كنند.
رحمان رضايي و محمد نصرتي مدافعان ثابت تيم ملي ايران نيز هم اتاق شده‌اند، ذهن مشترك آنها، تنها بر روي يك موضوع تمركز دارد و آن هم تبديل خط دفاعي ايران به سدي غير قابل نفوذ است.

مرد جوان پاس و مدافع پرقدرت مسيناي ايتاليا پس از 2 بازي تداركاتي مقابل كروواسي و بوسني تا اندازه‌ي زيادي به فهم مشترك رسيده‌اند، البته 4 سال حضور در كنار يكديگر تسلط نصرتي و رضايي را بر كارشان تضمين مي‌كند، صحبت در مورد مهار بورگتي مكزيكي و متوقف ساختن رونالدوي پرتغالي مي‌تواند از سوژه‌هاي مورد توجه اتاق مدافعان تيم ملي باشد.

هم اتاقي جواد كاظميان نيز كسي به جز مهرزاد معدنچي نمي‌تواند باشد، جواد و مهرزاد در روزهاي پاياني ليگ برتر ناگهان متحول شدند و اين تحول چنان ادامه يافت كه برانكو چاره‌اي به جز دعوت آنها به تيم ملي پيدا نكرد، معدنچي مدتي است كه در هر بازي به ميدان مي‌رود گلزني مي‌كند، جوان شيرازي بسيار اميدوار است تا در جام جهاني نيز تب گلزني‌اش فروكش نكند، جواد كاظميان نيز مانند معدنچي سرشار از انگيزه است، همين موضوع اتاق سرخ‌ها را در فريد ريش هافن سرشار از روحيه كرده است. 
فولادي‌هاي تيم ملي نيز هم اتاق هستند، حسين كعبي و ابراهيم ميرزاپور 5 سال است كه در فولاد و تيم ملي همراه و هم بازي هستند، حسيني و ابراهيم همديگر را از حفظ هستند اما، كعبي آن قدر پر سر و صدا است كه مرد لرستاني تيم ملي را كه اين روزها كمي متفكر شده است به حرف آورد، ميرزاپور با نزديك شدن ديدار مكزيك بيش از پيش سنگيني وظيفه‌ي خطير خود را احساس مي‌كند و كعبي جوان متعصب خوزستاني نيز دراين حس با وي همراه است.

مسعود شجاعي و وحيد طالب لو جوانان آينده‌دار تيم ملي هستند، شايد آنها در تركيب ثابت حضور پيدا نكنند اما، اين يك واقعيت است كه آلمان براي شجاعي و طالب‌لو ايستگاه آخر نيست، بلكه آغاز راهي است كه مي‌تواند به موفقيت ختم شود، طالب‌لو و شجاعي آماده هستند و بي‌ترديد در تنهايي‌اشان از اين آمادگي خواهند گفت و اين كه اگر زماني حتي كوتاه، به ميدان بروند مي‌درخشند.

در اتاق آبي كمپ فريد ريش هافن رضا عنايتي با تجربه و امير حسين صادقي جوان حضور دارند.

عنايتي مهاجم، راه‌هاي فرو ريختن دفاع تيم‌هاي همگروه و صادقي خصوصيات مهاجمان حريفان را از يكديگر سوال مي‌كنند.

اما، براي ملي‌پوشان گوشه‌گير نيز فكر شده است.

وحيد هاشميان اهل مطالعه و فكر كردن است و علي كريمي نيز عادت دارد تا در اوقات آرامش در خود فرو برود، بي‌ترديد آلمان براي مردان هانوفري و مونيخي تيم ملي ايران به عنوان خانه‌ي دوم است و آنها از اين نظر مشكلي ندارند، بي‌ترديد در سكوت هاشميان و كريمي يك موضوع مشترك وجود دارد، اثبات شايستگي‌هاي‌شان به مردمي كه آنها را دوست دارند.

سهراب بختياري‌زاده نيز اتاق يك نفره را انتخاب كرده است، البته انتخاب سهراب به دليل شرايط است چرا كه وي چندان طالب تنهايي نيست و بي‌ترديد با ساير اتاق‌ها در ارتباط خواهد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین