کد خبر: ۴۷۳۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

تهدید و اخاذی از زن جوان/ متهم بازداشت شد/ماجرا چه بود؟

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: فردی که از طریق فضای مجازی نسبت به هتک حیثیت افراد اقدام می‌کرد، توسط مأموران پلیس فتا دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ «امین یادگارنژاد» در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت زن جوان 17 ساله‌ای و اعلام این‌که مدتی پیش شخصی ناشناسی با ارسال تعدادی عکس و فیلم شخصی از طریق شبکه‌های اجتماعی نسبت به تهدید و اخاذی از وی را اقدام کرده که این امر موجب هتک حیثیت ایشان شده است که موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: با انجام تحقیقات علمی، پلیسی و با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد پسر جوان 26 ساله‌ای نسبت به ارسال عکس و فیلم به دختر جوان اقدام کرده در حالی که شاکیه اذعان داشته که هیچ‌گونه شناختی از متهم نداشته است.

یادگارنژاد ادامه داد: پس از شناسایی متهم، دختر جوان اعلام کرد که مدتی پیش، از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با پسری آشنا شده و به جهت آشنایی بیشتر برای ازدواج اقدام به ارسال عکس‌های شخصی برای وی کرده تا این‌که پس از گذشت مدت محدودی به علل شخصی نسبت به قطع رابطه با آن پسر اقدام کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا و با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر شد که در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده اما با توجه به ادله دیجیتالی، در بازجویی‌های انجام شده اذعان داشت که طی ترفندی از دختر فیلم گرفته تا از این طریق وی را مجبور به برقراری رابطه در آینده کند، از این‌رو پس از این‌ بعد از قطع دوستی اقدام به پخش فیلم‌ها کرده است.

یادگارنژاد با اشاره به ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد: اگر کسی به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی و یا هر اسرار دیگری را بدون رضایت طرف جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

وی یادآور شد: از شهروندان به‌ویژه زنان جوان می‌خواهیم در فضای مجازی تحت هیچ‌عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به آنها را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین