کد خبر: ۴۷۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۰:۳۷

رصد رفتار ایران از خلیج فارس تا شانگهای

گزارش: ايران كانون خبري اعراب
آفتاب‌‌نیوز : سفر مسوول پرونده اتمی ایران به یمن، دیدار وزرای خارجه عمان و مصر در مسقط، احتمال پیوستن ایران به گروه شانگهای و محل برگزاری اجلاس همسایگان و کشورهای همجوار عراق در تهران از جمله گزارش های رسانه های جهان عرب بوده است. 

روزنامه القبس کویت روز سه شنبه سه شنبه به نقل از یک فعال محیط زیست این کشور مدعی شد نیروگاه هسته ای بوشهر بر روی نوار زلزله قرار دارد و می تواند برای کویت خطر ساز باشد. 

امثال احمد از دولت و موسسه های غیردولتی کشورش خواست به آنچه که "خطرهای احتمالی این نیروگاه"می نامید ، توجه کنند و راهکارهایی برای مقابله با این خطرها پیش بینی کنند. 

روزنامه عمان نیز از نشست یوسف بن علوی وزیر خارجه این کشور با نخست وزیر و وزیر خارجه مصر خبر داده بود.
 بن علوی در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود به خبرنگاران گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس از تبعات زیست محیطی نیروگاه بوشهر نگران هستند، اما  احمد ابوالغیظ وزیر خارجه مصر در این نشست مطبوعاتی خاطر نشان کرد وجود نیروگاه هسته ای به خودی خود تهدید نیست. 
ابوالغیظ ،احتمال تعرض به تاسیسات هسته ای را تهدید تلقی کرده است. 

وزیر خارجه مصر  تاکید کرد :ایران برای حل بحران پرونده هسته ای نیازمند زمان بیشتری است.
عبدالرحمن الراشد سرمقاله نویس الشرق الاوسط روز چهارشنبه 17 خرداد در مقاله ای با عنوان، ایران " چه زمانی بله را می گوید"، به بررسی موضع ایران و طرف های درگیر در پرونده هسته ای پرداخته و با نگاهی ویژه ای مشوق های پیشنهادی اروپا را بررسی می کند. الراشد به صورت تلویحی طرف های گفتگو کننده با ایران را غیرقابل اعتماد خوانده و در عین حال موضع ایران را نیز قابل تغییر می داند. 

معلق ماندن نشست همسایگان عراق میان تهران و باکو بحثی است که برخی دیپلمات های اردنی به آن دامن زده اند.
النهار ،روزنامه چاپ بیروت در این باره نوشته است: مصر و اردن مخالف برگزاری نشست همسایگان عراق در تهران هستند.
این در حالی است که به نوشته النهار، عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب گفته است :برای حضور در نشست کشورهای همسایه عراق در تهران دعوتنامه ای از ایران دریافت و برای حضور در تهران اعلام آمادگی کرده است. 

الشرق الاوسط نیز در خبری که روز چهارشنبه  منتشر کرد، از حمایت چین برای عضویت ایران در سازمان شانگهای خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین