کد خبر: ۴۷۳۴۷۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
ستایش از "زلاتان سوری"

واکنش رسانه‌های عربی به تساوی سوریه در آزادی

رسانه‌های عربی به تساوی ارزشمند سوریه برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران واکنش نشان دادند و به ستایش از عمر السومه پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز : تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه دست به کار بزرگی زد و توانست با تساوی ارزشمندی که در ورزشگاه آزادی برابر ایران به دست آورد، عنوان سومی را در گروه خود به دست آورد تا شانس خود را برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه در پلی‌آف آزمایش کند.

سوریه در دیدار برابر ایران تا دقایق پایانی با نتیجه‌ دو بر یک عقب بود اما عمر السومه توانست گل تساوی را برای سوری ها به ثمر برساند؛ گلی که باعث شده مردم این کشور غرق در شادی شوند.

به گزارش ایسنا، تساوی سوریه برابر ایران بازتاب زیادی در رسانه‌های  عربی داشت و بیشتر آنها به ستایش از عمر السومه، مهاجم سرشناس سوری ها پرداختند و او را دلیل اصلی این موفقیت برای تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه دانستند.

روزنامه الوطن سوریه

"رویا هم چنان ادامه‌ دارد؛ تساوی به ارزش پیروزی"

"تیم ملی فوتبال سوریه دست به کار بزرگی زد و توانست با تساوی ارزشمندی که در تهران به دست آورد به پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2018 راه پیدا کند تا هم چنان رویای حضور در جام جهانی را در سر بپروراند. این تساوی در آزادی حکم پیروزی را برای ما داشت و در حال‌ حاضر باید در پلی‌آف به مصاف استرالیا برویم."

روزنامه البیان

عمر السومه با گل دقایق پایانی سوری‌ها را غرق در شادی کرد

 این روزنامه هم نوشت: تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه با گلی که عمر السومه در دقایق پایانی به ثمر رساند یک تساوی ارزشمند را به دست آورد؛ تساوی که باعث شد تا این تیم بالاتر از تیم‌ ‌ملی ازبکستان در رده سوم جدول رده‌بندی جای گیزد و به پلی‌آف راه پیدا کند"

در این دیدار سوری بازی را خوب آغاز کرد و به یک گل زود هنگام دست پیدا کرد اما تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران توانست در دقایق پایانی نیمه نخست کار را به تساوی بکشاند تا دو تیم با تساوی به رختکن روند. در نیمه دوم آزمون توانست روی غفلت خط دفاعی سوریه گل دوم ایران را به ثمر رساند، اما  این پایان کار نبود و السومه، مهاجم زهردار تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه که متخصص گل زدن به ایرانی‌ها است گل تساوی را به ثمر رساند تا سوریه به یک دستاورد تاریخی بزرگ دست پیدا کند".

اخبار لیبی

"عمر السومه؛ متخصص باز کردن دروازه‌ ایران"

این سایت لیبیایی مانند بیشتر رسانه‌های عربی به ستایش از السومه مهاجم سوریه پرداخت و نوشت: "عمر السومه بار دیگر ثابت کرد که گل زدن به ایرانی‌ها را بسیار خوب بلد است. این نخستین گلی ملی السومه بعد از 7 بازی بود، گلی که بسیار ارزشمند بود و باعث شد تا سوریه به پلی‌آف راه پیدا کند هم چنان که ثابت کرد که این بازیکن متخصص گل زدن به ایرانی‌ها است.

السومه توانسته برابر تیم‌های تراکتور سازی، ذوب آهن و پرسپولیس گلزنی کند و الان هم دروازه‌ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را برای نخستین باز کرد تا تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه دست به یک افتخار بزرگ زند و به پلی‌آف راه پیدا کند".

CNN امارات

"رویا با السومه ادامه دارد"

" تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه با درخشش عمر السومه توانست تساوی ارزشمندی را در تهران به دست آورد تا دست به کار بزرگی بزند و به پلی‌آف راه پیدا کند. سوریه باید در این مرحله به مصاف تیم قدرتمند استرالیا برود تا در صورت پیروزی به مصاف نماینده کونکاکاف برود.

" سوریه در این دیدار تا دقایق پایانی از حریف خود عقب بود اما السومه بار دیگر نشان داد که مهاجم بزرگی است و تیمش را به یک دستاورد بزرگ تاریخی رساند".

بطولات مصر

"سوریه در دقایق پایانی به تساوی ارزشمند رسید"

این سایت مصری هم نوشت: تیم ملی فوتبال سوریه با گلی که عمر السومه در دقایق پایانی به ثمر رساند تساوی ارزشمند را در ورزشگاه آزادی به دست آورد تا به پلی آف راه پیدا کند و به رویاپردازی خود برای صعود به جام جهانی ادامه دهد.

ستاره سوری ها در این دیدار عمر السومه بود که روی گل اول تاثیر گذار بود و گل دوم  را هم به ثمر رساند. در  این دیدار ایران در بیشتر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشت اما  در نهایت سوریه توانست این تساوی ارزشمند را به دست آورد.

عکاظ

سوریه با جلاد ایران به پلی‌آف راه یافت

این روزنامه عربستانی با تیتر "جلاد ایران" به ستایش از عمر السومه پرداخت و از عملکرد خوب این بازیکن برابر تیم‌های  ایرانی سخن به میان آورد.

" بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه برابر ایران تسلیم نشدند و با گلی که السومه در دقایق پایانی به ثمر رساند یک تساوی ارزشمند را به دست آوردند. السومه نشان داد که نه تنها برابر باشگاه های ایرانی،‌ بلکه برای تیم‌ ‌ملی فوتبال این کشور هم تبحر در گلزنی دارد. او توپ نصف و نیمه ای را در محوطه جریمه ایران دریافت کرد و از آن یک گل ساخت تا سوریه دست به یک دستاورد تاریخی زند و به پلی‌آف راه پیدا کند.

الکاس

"سوریه به پلی آف راه پیدا کرد"

این سایت قطری هم نوشت: تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه تساوی ارزشمندی را در ایران به دست آورد و توانست به پلی‌آف راه پیدا کند. سوریه در این دیدار برای پیروزی به میدان رفته بود و می‌توانست در صورت پیروز شدن به جام جهانی روسیه راه پیدا کند. آنها تا دقایق پایانی از حریف خود عقب بودند، اما السومه توانست گل تساوی را به ثمر رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
3
الان این مطالب خیلی خوشاینده که با این اب و تاب نوشتین
یه جوری رفتار میکنین انگار تو این مملکت هیشکی طرفدار ایران نیست همه از دم سوری هستن
محبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
بازیکنان ایران انگیزه نداشتند میتوانستند با گلهای زیادی سوریه را که معایب فنی زیادی داشت ببرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
ازقبل میدانستن که به خاطرسوریه تیم ایران باید یا ببازد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
وقتی طارمی را در ترکیب تیم میبینم پاک نا امید میشم اخه ایشون گل نمیتونه بزنه (ضمنا پرسپولیسی هستم) طارمی در تیم ملی 5 دقیقه اخر بازی کنه بد نیست
شهروند
|
Netherlands
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
1
این ایراد ماست که به ....اجازه عرض اندام در کشورمان را میدهیم اگر بازیکنان ما انها را شکست میدادند اینگونه نمیشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین