کد خبر: ۴۷۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶

عوارض جراحی‌های زیبایی را بشناسید

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران با اشاره به عوارض جراحی بینی عروسکی، تزریق ژل در لب و گونه گفت: هدف جراحی پلاستیک صورت حفظ کارکرد طبیعی صورت و ایجاد یک نمای زیبا و طبیعی است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر بابک ساعدی افزود: طی 40 تا 50 سال گذشته در کشورهای آمریکایی و اروپایی جراحی بینی به صورتی انجام می گرفت که بخش زیادی از غضروف بینی برداشته و بینی پس از جراحی بسیار کوچک می شد. 

این فلوشیپ جراحی صورت گفت: این مساله عوارضی را به همراه داشت و سبب بروز مشکلاتی برای افراد می شد و به همین دلیل، نهضتی علیه جراحی بینی شکل گرفت و پس از آن جراحی های صورت بیشتر جهت حفظ ظاهر فرد و عملکرد آن انجام شد.

وی بیان داشت: در کشور ما نیز همین سیر پیش گرفته شده و افراد زیادی متقاضی تغییرات بسیار روی بینی هستند و بیشتر افراد تمایل دارند، بینی های عروسکی داشته باشند؛ 60 سال پیش اروپاییان نیز همین تمایل را داشتند و پس از آن به طور کلی این جراحی ها کنار گذاشته شد. 

ساعدی ادامه داد: جراحی روی بینی، گونه و لب بسیار شایع شده و افراد تمایل دارند لب های برجسته، گونه های بزرگ و بینی عروسکی داشته باشند.

دبیرعلمی ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران گفت: زمانی که ساختار بینی زیاد تغییر کند و جراح از نسج بینی بخش زیادی را بردارد و بینی بیش از اندازه کوچک شود، شاید یک تا 2 سال پس از جراحی مشکلی پیش نیاید اما در آینده به دلیل تنگی هایی که در دریچه بینی ایجاد می شود باعث گرفتگی شدید بینی شده وعدم توانایی فرد در تنفس مناسب را به همراه دارد.

وی بیان داشت: 50 درصد مقاومت راه هوایی از بینی صورت گرفته و درواقع نیمی از عمل تنفس از طریق این عضو صورت می پذیرد و کوچک شدن اندازه بینی مشکلات زیادی را برای فرد به همراه دارد.

دبیرعلمی ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران افزود: با افزایش سن قابلیت الاستیسیته پوست کاهش پیدا می کند و نوک بینی و عضلات قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند در نتیجه اگر در جوانی جراحی بینی عروسکی انجام شده باشد، دردسرساز می شود.

ساعدی ادامه داد: نتیجه جراحی بینی های عروسکی در آینده یک نمای فوق العاده زشت و نازیبا برای فرد است که به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

وی اضافه کرد: در صورتی که فرد بخواهد بینی عروسکی خود را که دچار آسیب شده دوباره عمل کند به دلیل اینکه ساختاری در بینی فرد نمانده است، نمی توان برای جراحی مجدد از بینی خود فرد و نسوج او استفاده کرد و باید از غضروف گوش، غلاف عضله گیجگاهی یا از دنده فرد استفاده شود.

این فلوشیپ جراحی صورت گفت: این مساله سبب می شود که یک جراحی ساده ترمیمی تبدیل به عمل جراحی فوق العاده پیچیده شود و فرد به جای عمل 2 ساعته نیاز به یک جراحی 5 تا 6 ساعته در اتاق عمل داشته باشد.

وی در ارتباط با بزرگ کردن بیش از اندازه لب گفت: تزریق بیش از اندازه ژل در لب علاوه بر نمای غیرعادی، گاهی ممکن است کارکرد طبیعی عضلات لب را دچار اختلال کند همچنین این مساله می تواند سبب عفونت روی لب شده و مشکل آفرین می شود.

ساعدی افزود: البته در موارد نادرتر اگر تزریق ژل در لب با تکنیک درست صورت نگیرد، باعث بسته شدن عروق لب و سیاه شدن بخشی از لب و از دست دادن این عضو از بدن می شود. 

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد برجسته کردن گونه گفت: تزریق پروتز غیرمعمول که با صورت فرد تناسب نداشته باشد، مشکل آفرین است که یکی از آنها جابه جایی پروتز است چرا که اگر جسم خارجی با فشار وارد صورت کنیم، سبب بروز جابه جایی آن می شود.

این فلوشیپ جراحی صورت خاطرنشان کرد: اگر پروتز بزرگ برای گونه استفاده شود، علاوه بر نمای غیر عادی سبب ایجاد فضا زیر پروتز و تجمع مایع شده و فرد را مستعد عفونت و آبسه می کند.

ساعدی اضافه کرد: فلسفه جراحی پلاستیک صورت حفظ کارکرد طبیعی صورت و ایجاد یک نمای زیبا و طبیعی است؛ در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد بنابراین همه افراد قبل از جراحی لازم است نسبت به این مساله آگاهی داشته و پس از آن برای جراحی اقدام کنند.

به گزارش انجمن علمی راینولوژی ایران، وی با اشاره به برگزاری ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران اظهار کرد: این کنگره با حضور اساتید داخلی و خارجی صاحب نظر و برجسته در حوزه راینولوژی برگزار و جدیدترین دستاورهای علمی در این زمینه ارائه می شود.

ساعدی افزود: در این کنگره علاوه بر اساتید و صاحب نظران این حوزه مهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کره، مجارستان، ایتالیا و فرانسه نیز حضور دارند.

ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران یکم تا سوم آذرماه سال جاری در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین