کد خبر: ۴۷۳۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

آمریکا سه تن از مقام‌های سودان جنوبی را تحریم کرد

آمریکا تحریم‌هایی را علیه سه تن از نزدیکان رئیس جمهوری سودان جنوبی اعمال کرد. این افراد متهم شده‌اند که از جو فساد در دولت این کشور آفریقایی به نفع خود استفاده کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه ژنرال مالک روبن ریاک رنگو، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش در امور به خدمت گرفتن سربازان، میشل ماکیو لیوس، وزیر اطلاع رسانی و همچنین پال مالونگ آوان، رئیس دفتر "ارتش آزادی بخش مردم" سودان جنوبی اعمال کرده است.

همچنین سه کمپانی تحت کنترل و در اختیار معاون رئیس ستاد مشترک ارتش سودان جنوبی در امور به خدمت گرفتن سربازان، تحت تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده این تحریم‌ها در پاسخ به وخامت اوضاع بشری در سودان جنوبی و همچنین نقش این مقام‌ها در تضعیف ثبات و امنیت در این کشور اعمال شده‌اند.

سیگال ماندلکر، معاون امور اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا گفت: این اقدامات پیامی واضح به آن دسته از افرادی است که از وخامت اوضاع و فساد در دولت سودان جنوبی به نفع خود استفاده می‌کنند و توجهی به مردم عادی ندارند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آنها از سیستم مالی آمریکا برای ادامه دادن به فساد خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: وزارت خزانه داری آمریکا به اقدامات استبدادی در سودان جنوبی، نقض حقوق بشر در این کشور و کشتار مردم واکنش نشان می‌دهد و به دنبال برقراری ثبات در سودان جنوبی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت واشنگتن به شدت مقام‌های سودان جنوبی را تحت نظارت دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این بحران ساختگی در سودان جنوبی باید متوقف شود. این تحریم‌ها چند روز پس از آن اعمال شده که سالواکر، رئیس جمهوری سودان جنوبی در جوبا پایتخت این کشور با یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی دیدار کرد و این مقام ارشد ایالات متحده نگرانی‌های گسترده واشنگتن را درباره وخامت اوضاع در سودان جنوبی و تلاش‌های گسترده کمک‌رسان‌ها برای دسترسی به مردم گرسنه درگیر جنگ داخلی در این کشور ابراز داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین