کد خبر: ۴۷۳۸۶۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
باید به واردات اجناس بی کیفیت چینی اعتراض کرد

آیت‌الله نورمفیدی: خودروهای بی کیفیت آبروی کشور را برده

اِحکام این است که کالا یا خدماتی که داریم سست نباشید و اِتقان هم این است که در کار تولید یا خدمات ما اصول به درستی رعایت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در همایش حمایت از حقوق مصرف کننده که در گرگان برگزارش اظهار کرد: چه خوب و زیبا است کار تولیدکنندگانی که با کیفیت تولید، رعایت اخلاق تجارت و خدمات فروش از حقوق مصرف کنندگان حمایت می کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از جماران؛ وی با تاکید بر این که اگر مسائل روزمره ما بر مبنای اعتقادی قرار بگیرد، پشتوانه محکمی خواهد داشت، یکی از این مسائل استاندارد عنوان کرد و گفت: استاندارد برای ما چیز جدیدی نیست چرا که در مبانی دینی ما از روزهای اول بعث خاتم انبیاء (ص)، این مسائل را به صورتی زیبا مشاده می کنیم.

امام جمعه گرگان با بیان این که کلمه استاندارد، کلمه ای وارداتی است به تشریح مبانی این کلمه دراسلام پرداخت و اظهار کرد: در تعابیر دینی ما از «اِتقان» و «اِحکام» به جای استاندارد، استفاده شده که معنای گسترده تری هم دارد و بسیاری از آن ها در کلام رسول خدا (ص) هم اشاره شده است.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اِحکام این است که کالا یا خدماتی که داریم سست نباشید و اِتقان هم این است که در کار تولید یا خدمات ما اصول به درستی رعایت شود.

وی با بیان این که اگر در تولید یک محصول یا ارائه یک خدمت صرفا سود را مبنای قرار دهیم ممکن است اصول به درستی رعایت نشود، گفت: علم هیچ وقت متوقف نیست و اِتقان و اِحکام هم به طبع آن هیچ وقت متوقف نمی شود، زیرا هرچه بشر می سازد عیب دارد و این عیب ها در گذر زمان مشخص و برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که فقط مصنوعات خدا است که عیب ندارد، ادامه داد: چندی پیش یک اتوبوس حامل دانش آموزان دختر دچار حادثه شد و بسیاری جان باختند و این یک نمونه از خطای انسانی است.

وی در ادامه به تشریح روایتی از حضرت امام صادق (ع) پرداخت و گفت: روزی یک جوان در محضر امام صادق (ع) آمد، ظاهرا وام گرفته بود و شروع به کار کرده بود که در همان سال اول هم درآمد خوبی پیدا کرد و عازم سفر حج شد سپس به محضر امام صادق رفت؛ امام به او راست گویی و امانت داری را توصیه کرد.
 
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که اگر جنسی وارد بازار می شود باید هم صداقت و هم امانت را به تمام معنا دارا باشد، تصریح کرد: من همیشه پشتیبان تولیدکنندگان در سطح استان و کشور هستم. از اول انقلاب اعتقاد دارم آن چیزی که کشور را می تواند در جایگاه بالا قرار دهد مسائل اقتصادی است.

وی با بیان این که نسبت به مسائل اقتصادی مخصوصا تولید همیشه مشوق بودم، گفت: متاسفانه اکنون از کشاورزی، گردشگری و صنعت استان راضی نیستم و شرایط فعلی مطلوب من نیست.

امام جمعه گرگان با طرح این سوال که آیا امروز با این تولیدی که داریم می توانیم وارد بازار جهانی شویم؟ افزود: آیا فقط داخل را می بینیم؟ به تعبیر مقام مظعم رهبری اقتصاد ما باید درونزا و برون نگر باشد. یعنی تمام توجه ما به امکانات داخلی باشد اما به بیرون نگاه داشته باشیم.

وی با تاکید براین که تولید باید به طوری باشد که بتوان با سایر کشورها رقابت کرد، بیان کرد: امروز چین چگونه بازارهای دنیا را تصرف کرده است؟ کشور ما با مردم هوشمند و امکاناتی که دارد می تواند وارد بازارهای جهانی شود و رقابت کند ولی باید مساله اِتقان و اِحکامی که اشاره کردم در همه زمینه ها مورد توجه باشد تا بتوان رقابت کرد در غیر این صورت درجا می زنیم و به جایی نمی رسیم.

آیت الله نورمفیدی تولید را امتیاز برای کشور دانست و با بیان این که نباید به سمت دلالی رفت، تصریح کرد: من هم به سهم خودم از تولید کنندگانی که حقوق مصرف کنندگان را حمایت می کنند سپاسگزارم و تاکید دارم به عنوان یک عمل، هر کاری که انجام می دهیم باید خوب و صحیح و محکم باشد حتی اگر مشتری نداشته باشد.

وی اضافه کرد: کاری که حافظ با ادبیات کرد و دیوان خودش را باقی گذاشت هم نوعی اتقان و احکام است زیرا او دنبال مشتری نبود بلکه به عنوان یک عارف کامل، یک مصنوع را باقی گذاشت که اگر به دست هر کس برسد کامل و محکم است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) می فرمایند که مردم فرزند کار زیبای خودشان هستند و با آن شناخته می شود؛ همانطور که شما حافظ را با دیوانش می شناسید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، حامیان حقوق مصرف کننده همه جا فراگیر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
1
3
در تعابیر دینی ما از «اِتقان» و «اِحکام» به جای استاندارد، استفاده شده

شاخص های استاندارد خودرو تجربه یک صد ساله پلیس و خودرو ساز است وبیش از سیصد نکته است .
اتقان و احکام فقط دو شاخص بالانس و استابیلیتی { تعادل و مقاومت } است .
مردم جنگ دینی را تجربه کردن بس است ، حمل و نقل دینی از خیرش و کاسبی اش بگذرید .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
4
آخه چرا اتقان چرا استاندارد نه. هر دو کلمه خارجی هستند شما برو در تمام ایران بجز آنهای که عربی میدانند سوال کنید اتقان چیست حالا در اقتصاد اتقان را قرار دهیم. مشکل حل میشه ؟ دوم توریسم هست ولش کن مسافر بیاد کنار دریا تحمل میکنی یا نه روز و شب نگران باشین
علی معرف
|
Netherlands
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
2
1
الان مشکل خودروعه فقط !!!!! این حل بشه بیکاری ها تموم میشه مطمینم
ممدخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
5
رباخواری بانک ها آبروی ایران را برده
مردم را بدبخت
صنعت را نابود
شرکت ها را تعطیل و ورشکست
و ضد اقتصاد مقاومتی ست
بگذارید ما فقرا دل ما به این پراید خوش باشد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
4
داستان اینه که مدیر با کیفیت کم داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
داستان ، سیاست دوستی غیر تخصصی و خیالی ،معلم های اخلاق است .
کاربر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
4
فقه واصول گفتی درست شد حالانوبت استاندارده.مگه تصمیم کبری است که ازکتابهاحذفش کنی باباجان...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
4
بیشترین ایروی ریزی های پرخسارت اقتصادی سیاسی اجتماعی ...مربوط به پشت تریبون رفتن
بدون مطالعه و مشورت نکردن با متخصص غیر سیاسی ان موضوع است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
4
همه ان چیزهایکه دینی شده خوب ارزیابی شده ؟
که میخواهیم خودرو سازی دینی ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
4
ابروی کشور و شیعه را مدیر کیهان ، و امثال عباسی، و سخنرانان گمراه کننده افکار عمومی ، اسیب زده اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
1
1
به دولت بفرمایید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین