کد خبر: ۴۷۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳

کشف زیردریایی غرق شده از جنگ جهانی دوم در ژاپن

یک تیم از کارشناسان ژاپنی موفق به کشف زیردریایی در اطراف ناکازاکی شده اند که گفته می شود در دوران جنگ جهانی دوم در این منطقه غرق شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 اعضای این گروه بررسی های گسترده ای را در سال های اخیر درباره این مساله انجام داده و نهایتا نام زیردریایی مذکور را «1-58» ذکر کرده اند.

تیم یاد شده در گزارشی که تارنمای ژاپن نیوز روز شنبه به آن پرداخته، آورده است که زیردریایی را در اطراف جزیره «گوتو» در منطقه ناکازاکی کشف کرده و متوجه شده که به نیروی دریایی امپراتوری ژاپن تعلق داشته است.

از سال 1946 میلادی، تحقیقاتی در ژاپن درباره کشتی ها و زیردریایی های غرق شده پس از جنگ جهانی دوم در جریان بوده است و پژوهش ها در این باره همچنان ادامه دارد.

اعضای تیم تحقیق گفته اند توانسته اند به مشخصات کامل زیردریایی دسترسی پیدا کرده و جای آن را کاملا پیدا کنند و از وضعیت و جزییات آن، اطلاعات زیادی بدست آورده اند.

به گزارش ایرنا،گفته شده است که زیردریایی ژاپنی به موشک های «تورپدو» مجهز بوده و توانسته است کشتی آمریکایی «یو اس اس ایندیاناپولیس» را که در آن زمان قصد داشت در یک ماموریت محرمانه، موادی را برای ساخت بمب اتمی حمل کند، غرق کرده است.

این کشتی بر اساس گزارش ژاپن نیوز در 50 کیلومتری غرب ناکازاکی پیدا شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین