کد خبر: ۴۷۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۵

درگیری لفظی ایرج ندیمی و حداد عادل

آفتاب‌‌نیوز : وی خطاب به حداد عادل اظهار داشت:« حتی امروز خود شما نیز با تاکید بر بیانیه بانک مرکزی در نقد مصوبه مجلس در کاهش سود بانکی بر عدم رعایت شانیت مجلس تاکید داشتید.» 

ندیمی افزود:« به عنوان مثال بودجه برخی استان ها تا 30 درصد بلوکه شده است و اجازه ابلاغ و اجرا را نمی دهند در حالی که ما قانون بودجه را برای اول سال تا آخر سال تصویب کرده ایم ولی الان در بسیاری از استان ها 30 درصد بودجه شهرها را بلوکه کرده اند و در مراکز استان ها متمرکز کرده اند که این امر موجب شده تا پروژه ها شکل نگیرد.» 

ندیمی که پس از طرح این مصدایق سعی در بیان مصداق دیگری نسبت به رعایت شانیت مجلس داشت به دلیل امتناع حداد عادل از ادامه سخنانش و اصرار حداد بر طرح تنها یک موضوع در قالب هر تذکر وارد جدال لفظی با رئیس مجلس شد. 

حداد عادل به منظور قطع سخنان ندیمی گفت: یکبار دیگر هم ما از شما خواهش کرده بودیم که تذکرات خود را یک به یک مطرح کنید. 

ندیمی نیز در پاسخ گفت: بنده نمی خواستم هر روز تذکر دهم ولی اشکالی ندارد بنده نیز همانند شما که هر روز سخنرانی می کنید می توانم هر روز تذکر دهم.
وی اظهار داشت: چنین چیزی در آیین نامه داخلی مجلس نیامده است که شما اجازه داشته باشید صحبت من را قطع کنید و حق تفسیر آیین نامه مجلس بر عهده رئیس مجلس نیست. 

ندیمی افزود: اصرار شما بر مساله قانونگذاری در جایی که به مصوبات مجلس بی اعتنایی می شود و اجرا نمی شود بی معنا است. متاسفانه در کشور مجری در مورد مصوبات مجلس به راحتی مصوبات را معطل می کند یا مورد انتقاد قرار می دهد و این مساله شان مجلس را از بین می برد. 

وی اظهار داشت: ما یک نگرانی در گذشته داشتیم که شان نمایندگی در حال از بین رفتن است ولی الان معقتدیم که شان مجلس هم دارد از بین می رود چرا که اگر قرار است ما قوانینی را مصوب کنیم و بر اساس تصویب ما مجری فقط وظیفه اجرای آن را داشته باشد اما آن را معطل کند و یا تنفیذ کند نشان از آن دارد که هیات رئیسه مجلس به وظایف خود در دفاع از شان مجلس عمل نمی کند. 

حداد عادل نیز در پاسخ به ندیمی گفت:« موارد را ذکر کنید ما از مسئولان دعوت می کنیم تا توضیح دهند.»
وی اظهار داشت:« در مورد بحث 30 درصد بلوکه شده و اعتبارات در استان ها نیز از رئیس کمیسیون برنامه بودجه می خواهم توضیح بخواهند و موضوع را بررسی کنند و اگر مشخص شد قصد تخلف بوده است برخورد می کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین