آفتابنیوز : محمود منصوری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به کلاهبرداریهای اخیر از شهروندان کاربر سیستم بانکی خاطرنشان کرد: اخیرا در پروندههای متعدد مشاهده میشود که افراد کلاهبردار حرفهای و دارای مهارت از فضای مجازی و آگاه به تراکنشها و فعالیتهای بانکی تحت عناوین رادیو قرآن، بانکها، سازمان حج و زیارت، همراه اول و ایرانسل و... با وعده برنده شدن یک جایزه یا مسایل دیگر تماس تلفنی با افراد ناآگاه گرفتهاند.
وی افزود: این افراد در تماسهای خود اعلام میکنند که افرادی که به آنها پیامک داده شده برنده یک جایزه یا برنده حج و... شدهاند. باید جهت هماهنگی و واریز وجوه به بانک مراجعه و حساب خود را کنترل کنند و به این وسیله مخاطب را پای عابر بانکها کشانده و پس از گرفتن شمارههای حساب بانکی و میزان موجودی، موجب خالی شدن حساب اشخاص و کلاهبرداریهای متعدد شدهاند.
منصوری خاطرنشان کرد: این امر موجب وقوع جرم و ازیاد و تراکم بیش از حد پروندهها در محاکم قضایی را فراهم آورده و زحمات و مخارج زیادی به دستگاههای قضایی تحمیل کرده است.
دبیر کمیسیون شورای عالی بانکهای خراسان رضوی اظهار کرد: برای جلوگیری از هر گونه بروز سوءاستفاده از این طریق و حفظ حقوق شهروندی و تامین امنیت اقتصادی پیشنهاد میشود از طریق بانکها در هنگام افتتاح حساب و تحویل کارتهای عابر بانک به مردم اطلاعرسانی کنند که تماسهایی از این دست که برقرار میشود را بررسی کنند و آگاهانه از دیگران پرسوجو نمایند و یا از شعبه بانکی خود بپرسند که اگر چنین امری صحت دارد آن را پیگیری نمایند در غیر این صورت به هیچ عنوان به عابربانک مراجعه نکرده و مشخصات شناسنامهای خود را به هیچ عنوان ارایه ندهند.