کد خبر: ۴۷۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۸

عبدالعزیر حکیم در تهران

آفتاب‌‌نیوز : پیش از عبدالعزيز حكيم ، عادل عبدالمهدی، معاون رئیس جمهوری عراق روز جمعه گذشته وارد تهران شده بود. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به معاون رئیس جمهوری عراق از این موضوع خبر داده بود.عبدالمهدی که روز پنجشنبه در بغداد با سفرای آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار کرد و بلافاصله عازم ایران شد، تلاش داشت در مورد موضوع اتمی ایران میانجیگری کند. معاون رييس جمهور عراق روز جمعه پس از ورودش به تهران بيش از سه ساعت با علی لاريجاني گفت‌وگو كرده بود.

پیشتر قرار بود ایران و آمریکا بر سر مسایل عراق با یکدیگر گفتگو کنند اما با تشکیل دولت جدید بغداد به ریاست نوری مالکی این گفتگو ها لغو شد. همزمان با تلاش عراق برای میانجیگری در روابط تهران و واشینگتن، اندونزی ، کویت، مدیر کل آزانس بین المللی انرژی اتمی و کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد نیز تمایل خود را به میانجیگری نشان داده اند.

در حالی که عادل عبدالمهدی در تهران با علی لاریجانی درباره پرونده اتمی ایران مذاکره کرده جواد مالکی نخست وزیر دولت جدید عراق نیزرسما به ایران دعوت شده است. سفیر ایران در عراق در جریان دیدار با نخست وزیر جدید عراق دعوت نامه رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای سفر به تهران را به آقای مالکی تقدیم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین