کد خبر: ۴۷۵۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

جوهر تتو به غدد لنفاوی آسیب می‌رساند

دانشمندان در یک مطالعه جدید دریافتند که رنگدانه‌های جوهر تتو می‌توانند به غدد لنفاوی که اجزای مهم سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ویروس‌ها و باکتری ها هستند، راه پیدا کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، آنها دریافتند که ذرات کوچک و سمی موجود در جوهر می‌تواند حرکت کرده و به غدد لنفاوی برسند.

"برنارد هسه"، یکی از اولین نویسندگان این مطالعه جدید می گوید: "ما قبلا می دانستیم که رنگدانه‌های تتو به غدد لنفاوی می‌روند و غدد لنفاوی با رنگ تتو رنگ می‌شوند. این پاسخ بدن برای تمیز کردن محل ورود تتو است. چیزی که ما نمی‌دانستیم این بود که آنها به شکل ذرات نانو این کار را انجام می‌دهند و این بدان معنی است که آنها ممکن است رفتار مشابهی با ذرات موجود در سطح میکرو نداشته باشند و مسئله اینجاست که ما نمی‌دانیم چگونه این نانوذرات واکنش نشان می دهند. "

جوهر تتو حاوی طیف گسترده‌ای از رنگدانه‌های آلی و غیر آلی، همراه با مواد نگهدارنده و آلاینده‌هایی مانند نیکل، کروم، منگنز و کبالت است. دو نوع از رایج ترین مواد عبارتند از کربن سیاه، برای تتوهای تیره و دی اکسید تیتانیوم (TiO2)، که رنگدانه سفیدی است که اغلب با رنگ‌های دیگر برای ایجاد سایه ترکیب می‌شود.

از آنجایی که TiO2 در مواد افزودنی مواد غذایی، ضد آفتاب ها و رنگ‌ها استفاده می شود، استفاده از آن در جوهر تتو، باعث ایجاد عوارض جانبی مانند متورم شدن پوست، خارش و تأخیر در بهبودی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین