کد خبر: ۴۷۵۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
از سفر به ویرانه‌ها تا افتتاح یک گالری با حضور فرشچیان

هفته‌ای پرتنوع همراه با حضور کمرنگ عکاسان

این جمعه گالری‌‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران با برپایی نمایشگاه‌های گروهی و فروش آثار هنرمندان سرشناس به استقبال علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌روند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز جمعه 24 شهریور در حالیکه به آخرین روزهای تابستان نزدیک می‌شویم شاهد افتتاح 24 نمایشگاه هنرهای تجسمی هستیم.

همچنین علاقه‌مندان و دوستداران هنر 30 انتخاب برای گالری‎گردی در پایتخت دارند. این هفته شاهد افزایش حداقلی تعداد افتتاحیه ها هستیم و این مسئله نشانگر این است که اکثر گالری‌ها همچنان به صورت جدی فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند، در حالیکه اکثرا معتقد هستند فصل پاییز زمان رونق فعالیت‌هایشان است اما در این روزهای پایانی تابستان امسال همچنان با تعداد نه چندان زیادی از افتتاحیه‌ها روبه رو هستیم.

این هفته با پایان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کرمان همراه بوده است، موزه هنرهای معاصر همچنان میزبان آثار مجسمه‌سازان در دوسالانه مجسمه‌سازی تهران است و خانه هنرمندان هم از آثار هنرمندان حوزه تجسمی در جشنواره هنر برای صلح میزبانی می‌کند.

24 شهریور روز پرتنوعی نسبت به جمعه گذشته است و نمایشگاه هایی که امروز افتتاح می شوند از رنگارنگی خاصی برخوردار هستند. نکته‌ای که در این هفته مشهود است حضور عکاسان با دو نمایشگاه است که در ماه‌های اخیر ‌سابقه نداشته است.

نقاشی، مجسمه، پرفورمنس، طراحی، نقاشیخط، خوشنویسی، چیدمان، ویدئوآرت، حجم، چاپ و ... دیگر گونه های هنری مورد توجه در این هفته هستند.

بازار نمایشگاه های گروهی هم مانند گذشته داغ است و چند گالری نمایشگاه گروهی فروش آثار هنرمندان صاحب نام را برپا می‌کنند. همچنین این هفته شاهد آغاز به کار یک گالری در بازار هنرهای تجسمی هستیم.

در ادامه با جزییات افتتاحیه‌های 24 شهریور، هنرمندان و آثارشان بیشتر آشنا می‌شوید.

گالری آ: طراحى‌ها و نقاشی‌های فاطمه افشارى 24 شهریورماه تا چهارم مهرماه در این گالری به نمایش در می‌آید.

گالری آ (دو): مجموعه‌ای از آثار نقاشی مریم طباطبایی با عنوان «پیش از فراموشی» از روز جمعه 24 شهریور تا چهارم مهر به نمایش گذاشته می شود.

گالری آیریک: نمایشگاه «رویاهای رنگی» با ارائه آثاری از الهام گردون‌زاده از 24 تا 30 شهریور در گالری آیریک واقع در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه3، واحد 102 به تماشا در می‌آید.

گالری ایوان: نمایشگاه نقاشی‌های نازنین علایی‌نیا با عنوان «بازگشته» 24 شهریور تا هفتم مهر برگزار می‌شود.

نگارخانه بهنام دهش‌پور: سومین حراج آثار هنری این گالری از تاریخ 23 شهریور تا چهارم مهرماه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون احمد آریامنش، بهمن آزموده، رامین اعتمادی بزرگ، هما بذر افشان، عبدالحمید پازوکی، شیده تامی، سحر خلخالیان و علی موسوی‌زاده به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری راه ابریشم: نمایشگاه عکس تهمینه منزوی با موضوع سفر به ویرانه‌ها به همراه رونمایی از کتاب «گذشته استمراری»، از 24 شهریور تا 17 مهر برگزار می‌شود.

گالری ژاله: نمایشگاه دو نفره آثار نقاشی حمید زارع و الناز صباغ‌پور با نام «بی جنبنده» در تاریخ ۲۴ شهریورماه افتتاح می‌شود و تا تاریخ پنجم مهر ادامه خواهد داشت.

گالری ساربان: نمایشگاه آثار رسول کاظمی که محمدرضا کلانتری آن‌ها را انتخاب کرده است با عنوان «ما» برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از 24 شهریور تا سوم مهر از آثار دیدن کنند.

گالری سایه: پرفورمنس و نمایشگاه گروهی عکس و نقاشی «آتلوفوبیا» با ارائه آثاری از سارا اصلان بیگی، فراز حبیب‌اللهیان، محدثه گلستانی، پریا فردوس، سپیده موستوفی، علیرضا عباسی، ثمره بدری، هما صدر و پگاه پیرهادی 24 تا 29 شهریور برقرار است.

گالری سیحون دو: «دست‌هایی که بهم پیوسته است» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشیخط استادان معاصر هنر ایران است که روز جمعه ۲۴ شهریور افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه یک نمایشگاه خیریه به نفع کودکان کار است که بخشی از عواید حاصل از فروش و درصد گالری در این نمایشگاه به کودکان کار مجتمع پسرانه و دخترانه مدرسه صبح روشن واقع در منطقه شوش اهدا خواهد شد.

هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به فروش می رسد شامل امیراحمد فلسفی، جواد بختیاری، عنایت الله نظری نوری، علیرضا کرمی، اسماعیل رشوند، امیر صادق تهرانی، خلیل کویکی، عین الدین صادق زاده، بهرام حنفی، احمد محمدپور، محمد فدایی، علیرضا سعادتمند، اسرافیل شیرچی، احمد آریامنش می‌شوند.

این نمایشگاه روز جمعه با حضور هنرمندان نقاشیخط و سرودخوانی تعدادی از دانش آموزان این مدرسه و برنامه‌های دیگر در ساعت ۱۵ افتتاح خواهد شد. نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ادامه دارد.

گالری فردا: این گالری از 24 تا 30 شهریور میزبان نقاشی‌های آرنا زینلیان با عنوان «ذهن نیمه هشیار» خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی نسرین عتیقه‌چی از 24 تا 29 شهریورماه برپا می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین