کد خبر: ۴۷۵۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹

حناچی: دولت یازدهم بلندمرتبه سازی بی رویه را در تهران متوقف کرد

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم، توقف بلند مرتبه سازی های بی رویه در تهران و کلانشهرهای کشور را نتیجه تلاش های شورای عالی شهرسازی و حمایت های وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : «پیروز حناچی» امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی – که در سالن الغدیر ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد – افزود: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را در نیمه دوم سال 1392 در شرایطی تحویل گرفتیم که شاید در یک کلام بتوان گفت که این شورا در تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح کشور جایگاهی نازل داشت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در هفته نخست مسئولیت خود در سال 1392 به شهردار وقت تهران اعلام کردیم که ما نیازمند تغییر رویکرد در شهر تهران هستیم و ناچاریم تغییرات عمده ای در تهران ایجاد کنیم؛ چرا که نه اعضای شورای عالی و نه اعضای کمیسیون ماده پنج مثل قبل نخواهند بود و مثل قبل نیز تصمیم نخواهند گرفت و شما نیز ناچار هستید تغییر رویکرد دهید.

حناچی گفت: دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با دو نگاه مواجه بود؛ نخست حفاظت از شهرها و دیگری ادامه توسعه با رویکردهای جدید و تغییر رویکردی که به کیفیت می‌اندیشید.
مشاور وزیر راه و شهرس

ازی در حوزه معماری و شهرسازی تصریح کرد: ما در عین اینکه باید جلوی بسیاری از زیاده خواهی ها را می گرفتیم، باید کاری می کردیم تا روند و امور جاری شهرها نیز متوقف نشود.

وی یکی از مهمترین اقداماتی که در دولت یازدهم انجام شد را مرتبط با موضوع تقسیمات کشوری ذکر کرد و گفت: در دوره قبلی که در وزارتخانه بودیم حدود 800 شهر در کشور وجود داشت و هم اکنون تعداد این شهرها به بیشتر از یک هزار و 300 شهر مصوب در کشور رسیده است.
حناچی ادامه داد: هم اکنون شهرهایی در کشور داریم که شاید جمعیتی کمتر از یک هزار نفر داشته باشند که در این صورت، واقعا شهر نیستند. در دولت یازدهم، دولت اهتمام جدی برای تغییر رویکرد در مورد تقسیمات کشوری از خود نشان داد و در عمل شهر جدیدی در 4 سال اخیر تصویب نشد
.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود گفت: از اقداماتی که در این مدت بسیار حساسیت برانگیز بود و می توان از آن به عنوان یکی از مهمترین اقدامات شورای‌عالی معماری یاد کرد، رسیدگی به موضوعاتی شبیه پدیده شاندیز، پردیسبان و پروژه‌هایی از این جنس بود.

وی گفت: ماهیت این طرح ها از جنس بخش خصوصی و سهامی خاص بود ولی به شکل سهامی عام عمل می کردند؛ اگر روند گذشته برای این پروژه ها ادامه پیدا می کرد، مشکلات جدی برای کشور به وجود می آمد.

 بازگشت از کمیت صِرف به مفهوم کیفیت

«محمدسعید ایزدی» معاون جدید معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم اولویت های خود را تشریح کرد و گفت: یکی از چالش های پیش رو برای ما این است که در معماری و شهرسازی از کمیت صِرف، به مفهوم کیفیت بازگردیم.

وی ارتقای جایگاه شورای عالی معماری و شهرسازی، راه اندازی اتاق فکر در این زمینه ، توجه به نقش شهرداری ها و شوراهای شهرها را از دیگر اولویت های خود در مسئولیت جدید ذکر کرد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر دنبال کردن سیاست بازآفرینی شهری، گفت: در شرایط کنونی نیازمند توسعه های کمی و بزرگ مقیاس نیستیم، بلکه در شرایط کنونی کارآمدترین سیاست، سیاست بازآفرینی شهری است.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در حکمی محمدسعید ایزدی را به عنوان معاون معماری و شهرسازی خود منصوب کرد؛ پیش از این، پیروز حناچی این مسوولیت را به عهده داشت که آخوندی در حکمی وی را به عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی در حوزه معماری و شهرسازی منصوب کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین