کد خبر: ۴۷۵۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

نوزاد 2 روزه را بی‌رحمانه در لنجان سر راه گذاشتند+ عکس

نوزاد 2 روزه که در کنار ساختمان بهزیستی لنجان رها شده بود از مرگ نجات یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان گفت: حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته این نوزاد مقابل دیوار اداره بهزیستی شهرستان لنجان رها شده بود که بعد از انجام عملیات بیمارستانی بر روی این نوزاد ۲ یا ۳ روزه و با هماهنگی مراجع قضایی این نوزاد به مرکز شبانه روزی شیرخوارگاه نرجس منتقل شد.

پدیده شوم سر راه گذاشتن کودکان متأسفانه تازگی ندارد و آمارها زنگ خطر را برای جلوگیری از افزایش این عمل ناخوشایند را به صدا در می آورد، سر نوشت کودکانی هم که روزی سر راه قرار می گیرند چه به دست افراد ناباب مورد سوء استفاده واقع شوند و چه در مراکز مربوطه تحت عنوان طفل سر راهی اسکان بگیرند، آینده مناسبی در انتظارشان نیست. کسانی هستند که دربرخی موارد قربانی تصمیم ها و اشتباه های دیگر افراد وحتی والدینشان می شوند. از جمله بحران هایی که برخی کودکان در بدو تولد با آن مواجه هستند و باعث می شود تا در زندگی آینده با آسیب های فراوانی روبه رو شوند، رها شدن توسط والدین است. پدیده سر راه گذاشتن کودکان اگرچه به گمان خیلی از افراد فقط در داستان ها وجود دارد اما متاسفانه آمارها نشان از افزایش این پدیده نا خوشایند در جامعه می دهد. فقر و اعتیاد والدین از جمله مهم ترین دلایل در رها کردن کودکان از جانب آنان است. باید توجه داشت کودکانی که در بیشتر مواقع در بدو تولد و یا چند روز بعد تولد به دلایل مختلف سر راه گذاشته می شوند و سرنوشتی نا معلوم در انتظار آن‌ها قرار می گیرد و شاید سر راه گذاشتن کودکان شیر خوار موضوعی است که والدین به امید این که آینده ای بهتر برای فرزندش رغم بخورد آن‌ها را به خیابان می سپارد اما دربهترین شرایط کودکانی که سرراه گذاشته می شوند سر از مراکز بهزیستی در می آورند و در این مراکز نیز فقط تا ۱۸ سالگی از آن‌ها نگهداری شده وبعد از آن مجبور به ترک مرکز هستند. لذا باید گفت سر نوشت کودکانی که روزی سر راه قرار گرفته اند و به مراکز شبانه روزی و نگهداری کودکان کشیده می شوند، اگر به فرزند خواندگی ختم نشود، حتما سرنوشت مناسبی در انتظارشان نیست. بی شک سرنوشت کودکانی که لقب سر راهی بودن را تا آخر عمر به یدک می کشند چیزی جز تباهی نخواهد بود.


نوزاد 2 روزه را بی‌رحمانه در لنجان سر راه گذاشتند+ عکس

شامگاه گذشته بیست و سوم شهریور ماه بود که صدای ضجه‌های نوزاد دختری سر راه گذاشته شده، فضای بلوار معلم زرین شهر را پر کرد و بار دیگر بازی سرنوشت به تلخی هرچه تمامتر یکبار نوزادی بی پناه را آواره سرما و آسفالت خیابان کرد و خبری مبنی بر کودک رها شده در زرین شهر شبکه های اجتماعی را فرا گرفت. تصویری از نوزادی ۲ روزه که در پیاده رو کنار اداره بهزیستی شهرستان لنجان رها شده بود بار دیگر خبر از وقوع رفتاری غیراخلاقی و آسیبی بزرگ به نام «کودکان سرراهی» را در اذهان عمومی نمایان ساخت که چگونه مشکلات جامعه، خانواده ای را تحت فشار گذاشت و مادری را مجبور کرد تا حس مادرانه خود را به خاطر فقر و یا مشکلات دیگر فراموش کند یا بهتر بگویم به فراموشی اجباری بسپارد و باعث شود مردم زرین شهر با صحنه ی دردناکی مواجه شوند و چگونه کودکی که تنها دو روز داشت در خیابان در حالی که در قنداق بود، رها شود.
خبر رها شدن نوزاد مانند خیلی از خبرها در فضای مجازی انتشار و بازتاب داده شد و این مسئله خود سبب شد تا مردم به دلیل رها ساختن نوزادی ۲ روزه و فوران احساسات بیش از پیش به انتشار این خبر پرداخته و در حداقل زمان به عنوان خبری درد آور با سرعت انتشار بالا در شبکه های اجتماعی مطرح شودو این سوال را در اذهان مردم مطرح کند که چگونه می شود کودکی معصوم که چند روزی از تولدش نمی گذرد، به جایِ نرم خوابیدن در آغوش مادر در قنداق به سیاهی آسمان چشم بدوزد کدام مسئله همچون معضل اقتصادی و هزینه های سر به فلک کشیده، مشکلات خانوادگی یا افسردگیِ مادرانه بعد از تولد نوزاد، کدام را باید در درجه اول قرار دارد که باید به آن رسیدگی کرد که دیگر شاهد چنین صحنه هایی نبود که خدا می داند در پسِ این ماجرا، چه معضلات و آسیب هایی خفته است. اری امروز بار دیگر این مسئله در حالی به وقوع پیوست که هنوز مدت زمان زیادی از وقوع چنین مسئله درد آوری در شهرستان همجوار یعنی شهرستان مبارکه نگذشته است که حتی با ورود رضا صادقی خواننده کشورمان مواجه شد و در پیامی مطرح کرد مادر «ایران»، برگرد. ما همه پشتبان و حامی تو هستیم. حال باید دید مادر این نوزاد رها شده در زرین شهر بازخواهد گشت!؟
محمد حسین صادقی با تایید پیدا شدن نوزاد ۳ روز در زرین شهر اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته این نوزاد مقابل دیوار اداره بهزیستی شهرستان لنجان رها شده بود که به دلیل اهمیت موضوع با ورود اورژانس اجتماعی این اداره بعد از انجام عملیات بیمارستانی بر روی این نوزاد ۲ یا ۳ روزه و با هماهنگی مراجع قضایی این نوزاد به مرکز شبانه روزی شیرخوارگاه نرجس که تحت نظارت بهزیستی استان اصفهان است منتقل شد.
وی افزود: تا این لحظه خانواده نوزاد شناسایی نشده است اما مأموریت یافتن خانواده نوزاد دختر آغاز شده تا بتوان این نوزاد را به آغوش گرم خانواده خود بازگرداند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت این نوزاد ۲ یا ۳ روزه در مرکز شیرخوارگاه نرجس نگهداری می‌شود و در صورت پیدا نکردن خانواده‌اش او را به خانواده‌ای که شرایط نگهداری و فرزند خواندگی را دارد تحویل داده می‌شود.
وی با اظهار امیدواری از پیدا شدن خانواده دختر نوزاد گفت: امید است خانواده کودک شناسایی شود و با بررسی مشکلات آنها نوزاد را به آغوش گرم خانواده بازگردانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین