کد خبر: ۴۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - ۲۳:۰۶

طوفان برزیل هنوز آغاز نشده

آفتاب‌‌نیوز :  در این بازی برزیل با مشکل روبه رو شد زیرا پس از مدتی نسبتا طولانی در برابر یک حریف خوب قرار گرفته بود، و به همین دلیل این تیم به سمت دروازه حریف حرکت نمی کرد و حملات پردامنه ای را به نمایش نگذاشت. گرچه آنها به مقصود خود در نیمه اول رسیدند. 

کروات ها در نیمه دوم برای رسیدن به گل تساوی فشار آوردند و حتی به دستیابی به آن بسیار نزدیک شدند.

 در مجموع همه فاکتورها نمایانگر آن است که این بازی، یک بازی بسیار درگیرانه بوده است و تعیین کننده نهایی در این میان شوت ویرانگر کاکا بود. 

ضربه ای که توانایی های تکنیکی خارق‌العاده این بازیکن را نشان می دهد. گزارشگر پایگاه اینترنتی در ادامه می افزاید:
صادقانه بگویم؛ لحظه به ثمر رسیدن گل کاکا، تنها لحظه واقعی درخشش استعدادهای فردی یک بازیکن در این بازی بود. این مسابقه از این جمله بازی هایی بود که هر دو تیم بازی گروهی خوبی را به نمایش گذاشتند و فقط تعداد اندکی از یاران دو تیم از این قاعده مستثنی بودند. 

در اولین بازی دو تیم در این رقابت ها؛ هر دو تأکید زیادی بر کار گروهی و تاکتیک در مقایسه با هر چیز دیگری داشتند. دست آخر؛ برزیل سه امتیازی را که برای به دست آوردنش به میدان آمده بود کسب کرد و در رقابت های جام جهانی کسب سه امتیاز در بازی اول بسیار ضروری است. در رقابت هایی اینچنینی، مربیان ترجیح می دهند که در بازی اول به جای یک نمایش خوب، فقط سه امتیاز را کسب کنند. واقعیت این است که برای تیمی شبیه برزیل، مسأله نحوه به پایان رساندن رقابت هاست و نه شیوه آغاز آن. 

صبحت های بازیکنان برزیل
کاکا:‌ خوشحالم اما ما چیزهای دیگری هم در چنته داریم. برای اولین بازی، این نمایش به اندازه کافی خوب بود و نتیجه بازی نشان می دهد که بازی سختی را انجام داده ایم. البته هیچ بازی آسانی در این رقابت ها وجود ندارد. شاید این باعث شود که ما تمرکزمان روی بازی ها بیشتر شود و تلاشمان را برای رشد بیشتر کنیم. خوشحالم که در اولین بازی ام در رقابت ها گلزنی کرده ام. اینکه در رقابت های جام جهانی حضور داشته باشید خود به تنهایی افتخار و یک امتیاز ویژه است.
امرسون: فکر می کنم در نیمه اول بهتر بازی کردیم، اما در نیمه دوم ریتم بازی خود را از دست دادیم. اولین بازی همیشه مشکل است و این بسیار مهم است که در این بازی پیروز شوید.

کاکا بهترین بازیکن بازی برزیل – کرواسی
کاکا هافبک خلاق و گلزن برزیل به عنوان بهترین بازیکن بازی دو تیم برزیل – کرواسی انتخاب شد. جوزف ونگلوس عضو گروه کارشناسی فیفا در مورد این انتخاب می گوید: «بسیار مشکل بود که در این بازی که دو تیم در شرایط برابری قرار داشتند؛ بازیکن برتر را انتخاب کنیم. هر دو تیم از نظر تاکتیکی بسیار خوب ظاهر شدند اما کاکا ضربه تعیین کننده را در بازی زد.» 

کافو در آستانه رسیدن به رکوردی جدید
کافو کاپیتان تیم ملی برزیل که با سابقه ترین بازیکن حاضر در این دوره از رقابت های جام جهانی است،‌می توان تا پایان مرحله گروهی رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند. 

پیش از بازی با کرواسی که به پیروزی برزیل منجر شد؛ کافو 13 پیروزی را در رقابت های جام جهانی تجربه کرده بود و تنها 2 پیروزی کمتر از لوتارماتئوس و وولفگانگ اواف آلمانی، بازیکنانی که طعم 15 پیروزی در جام جهانی را چشیده اند،‌ دارد. 

3 پیروزی برزیل در مرحله گروهی، می تواند کافو را به تنهایی در رده اول جای دهد در حال حاضر فرانتس بکن بائر و پائولو مالدینی 14 پیروزی و پله و مارادونا 12 پیروزی را در جام جهانی فوتبال کسب کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین