کد خبر: ۴۷۶۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

دوترته رئیس کمیته حقوق بشر فیلیپین را به انحراف جنسی متهم کرد!

رئیس جمهوری فیلیپین رئیس کمیسیون حقوق بشر این کشور را که از حقوق نوجوان کشته شده در جریان مقابله دولت با قاچاق مواد مخدر حمایت می‌کند، به "علاقه مشکوک به کودکان" و انحراف جنسی متهم کرد!
آفتاب‌‌نیوز : رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین به قانونگذاران پیشنهاد کرده که بودجه 2 / 13 میلیون دلاری درخواستی از سوی این کمیسیون را رد کنند و به جای آن برای تجهیز پلیس به دوربین‌های متصل به یونیفورم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون حقوق بشر فیلیپین درخواست بودجه 72 / 1 میلیارد پزویی برای سال 2018 کرده اما دولت پیشنهاد 678 میلیون پزو برای این امر داده است.

متحدان دوترته در مجلس عوام کنگره به اختصاص تنها 1000 پزو (20 دلار) برای این کمیسیون رای دادند که باعث شد انتقادهای گسترده‌ای در این باره روانه دولت شود.

منتقدان می‌گویند این اقدام از سوی دولت انتقام دوترته از کمیسیون به خاطر تحقیقات درباره کشته شدن هزاران تن در بازه زمانی 15 ماه گذشته در روند مقابله نیروهای دولتی با قاچاق چیان مواد مخدر است. دو تن از کشته‌ها نوجوان بودند که در اوت سال جاری میلادی قربانی این عملیات شدند.

دوترته با اشاره به "چیتو گاسکون"، رئیس کمیسیون حقوق بشر فیلیپین گفت: چرا این فرد انقدر به مساله افراد جوان به ویژه پسربچه‌ها اهمیت می‌دهد؟ نکند انحراف جنسی دارد؟ چرا اینقدر به نوجوان‌ها علاقه دارید؟ شما مرا به شک می اندازید!

سخنگوی رئیس کمیسیون حقوق بشر فیلیپین در پاسخ گفته است که اظهارات رئیس جمهوری اذهان عمومی را از مساله اصلی که همان وضعیت اسفبار حقوق بشر در کشور است، دور می‌کند.

وی ادامه داد: در این اظهارات هیچ احترامی به شرافت دیگران گذاشته نشده است. مردم باید بدانند که مرگ کودکان نگرانی همگی ماست چون آنها قشر آسیب پذیر هستند و به حمایت دولتی نیاز دارند.

دوترته همچنین رئیس کمیسیون حقوق بشر فیلیپین را به "سخنگوی اپوزیسیون بودن" و منتقد فعالیت‌های پلیس در قاچاق مواد مخدر متهم کرد و افزود: چرا به مسائل دیگر در کشور نمی‌پردازید؟ مثلا ماراوی در جنوب کشور که درگیر داعش است مساله مهمتری است.

کمیسیون حقوق بشر فیلیپین مدت‌هاست که می‌گوید فقدان نیروی انسانی مناسب و منابع قابل قبول یکی از دلایل اصلی در انجام ندادن تحقیقات درباره کشتارهاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین