کد خبر: ۴۷۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

احتمال برگزاری نشست فوق العاده اوپک

وزیر نفت کویت از احتمال برگزاری نشست فوق العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای تصمیم گیری درباره تمدید توافق کاهش عرضه کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
عصام المرزوق روز چهارشنبه (۲۳ شهوریورماه) گفت: احتمال می‌رود اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای تصمیم گیری در باره ادامه توافق کاهش عرضه که اعتبار آن تا پایان ماه مارس است، یک نشست فوق العاده برگزار کنند.

به گفته وی، این نشست احتمال می‌رود اواسط ماه مارس سال آیند میلادی برگزار شود.

این در حالی است که نشست عادی ۱۷۳ وزیران نفت و انرژی اوپک ۳۰ نوامبر در وین برگزار خواهد شد و نشست اضطراری در شرایطی برگزار می‌شود که اعضا بر سر تمدید دوباره برنامه جهانی کاهش عرضه در نشست عادی ماه نوامبر به نتیجه نرسند.

المرزوق در یک نشست خبری مشترک با الوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا تصریح کرد: احتمال می‌رود در نشست ماه نوامبر درباره تمدید این توافق برای فراتر از ماه مارس به نتیجه نرسیم، اما می‌توانیم برای بررسی این موضوع در اواسط ماه مارس یک نشست فوق العادهبرگزار کنیم.

دل پینو هم در این نشست گفت: همه گزینه‌های مربوط به این موضوع مدنظر است و می‌توان از آنها استفاده کرد.

تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک با هم توافق کرده‌اند که به صورت جمعی عرضه نفت خود را به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز تا ماه مارس ۲۰۱۸ کاهش دهند تا از این طریق از مازاد عرضه و به تبع آن افت بیش از حد قیمت‌ها در بازار جلوگیری کنند.
منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین