کد خبر: ۴۷۶۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

جواد لاریجانی: نسل‌کشی میانمار هرچه زودتر متوقف شود/ خانوم گزارشگر ادعای پیغمبری کرده

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این‌که «ما باید درباره میانمار بلافاصله دادگاهی در ایران تشکیل دهیم»،گفت: به کسانی که در میانمار مورد تعرض قرار گرفتند، اعلام کنیم تا مراجعه و مسئله خود را مطرح کنند، دادگاه‌های ما برای رسیدگی به این موضوع مشروعیت دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد لاریجانی در حاشیه دیدار با رئیس مجلس نمایندگان بلژیک درباره آن‌چه در این دیدار گذشت توضیح داد: مسایل حقوق بشر را در دو سیستم حکومتی ،که یکی دموکراسی سکولار لیبرالیسم و یکی بر اساس عقلانیت اسلامی است با هم مقایسه کردیم، مسائل زیادی مطرح شد که مورد علاقه دو طرف بود. قرار است این مذاکرات ادامه پیدا کند، نیاز است  که نظام دموکراسی ما که نظام دقیق و جا افتاده‌ایست ،در دنیای غرب مورد معرفی بیشتری قرار بگیرد.همچنین در این دیدار مسائل مهم این حوزه را به تفصیل مورد بحث قرار دادیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فجایع میانمار و نگاه ستاد حقوق بشر به این موضوع نیز توضیح داد: مسئله میانمار مسئله روشنی است، همه کشورهای دنیا به ویژه جهان اسلام باید به کمک مسلمان‌های این کشور بیایند، تا این نسل‌کشی هرچه زودتر متوقف شود، جمهوری اسلامی تا حد وسیعی آماده کمک است.

وی در پاسخ به این سوال که درباره جنایات میانمار چه راهکار حقوقی را پیشنهاد می کنید؟ بیان کرد: ما باید بلافاصله دادگاهی در ایران تشکیل دهیم، و به کسانی که در میانمار مورد تعرض قرار گرفتند اعلام کنیم تا مراجعه و مسئله خود را مطرح کنند، دادگاه‌های ما برای رسیدگی به این موضوع مشروعیت دارند، دومین کار این است که باید در دادگاه‌های بین‌المللی این نسل کشی مور دمحاکمه قرار گیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: دولت میانمار که مرتکب این جنایات بزرگ شده یک دولت مسئول است، همه دولتمردان میانمار شامل نظامیان و سیاسیون در این مسئولیت شریک هستند، سازمان ملل و شورای امنیت یاید بلافاصله تحریم‌ها ی وسیعی را علیه این‌ها در نظر بگیرد،نه این‌که آمریکا و اسرائیل حمایت خود را از دولت میانمار اعلام کنند، این نشان می دهد این جنایت ابعاد وسیع‌تر از میانمار داشته، نشان می‌دهد رژیم صهیونستی چقدر وسیع در سیستم نظامی دولتی آن جا نفوذ دارد.

وی با تاکید بر این‌که «جهان اسلام باید قاطعانه در مقابل این جنایت بایستد» گفت: باید از مسلمین دفاع کرد، دفاع مادی،معنوی حتی دفاع نظامی و سیاسی در سطوح مختلف.

وی در خصوص سکوت جوامع بین‌المللی در این‌باره گفت: این سکوت حکایت از مرض این جوامع دارد، مجامع بین‌المللی به محل بازی قدرت‌ها در دنیا تبدیل شده و ماهیت حقیقی خود را از دست داده، ما نباید عقب‌نشینی کنیم، مجامع بین‌المللی باید مدافع حقوق ملت‌ها باشند.

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که نظر شما درباره گزارشی که اخیرا گزارشکر ویژه حقوق بشر درباره ایران  مطرح کرده چیست؟ گفت:ما با نصب گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران کاملا مخالفیم، او را معقول و موجه نمی‌دانیم، متاسفانه آن‌چه این گزارشگر تهیه کرده گزارش نیست بلکه یک بیانیه سیاسی است، هیچ ارزش گزارشگری ندارد، حتی مخالف آیین‌نامه‌های گزارشگری است.

وی ادامه داد: این خانوم گزارشگر قبل از این‌که گزارش خود را بنویسد باید تمام موارد را  به ما منعکس کند، نظر ما را در کنار نظر خودشان بنویسد، این فرد قبل از آن  با بی بی سی فارسی مصاحبه کرده و گفته حتی یک کلمه از گزارش من غلط نیست، اگر کسی این حرف را بزند  ادعای پیغمبری کرده. هیچ آدم عاقلی نمی‌تواند بگوید یک کلمه از حرف‌های من غلط نیست. در این گزارش به اسلام ،جمهوری اسلامی و دموکراسی ما توهین کرده، از همه مهمتر به نحو وسیعی از تروریسم‌های جانی دفاع کرده،چه تروریست‌هایی که مرتکب بیش از١٧ هزار ترور در ایران شدند،چه منافیقین و دیگران را مدافع حقوق بشر خوانده است.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین