کد خبر: ۴۷۶۱۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

زیباکلام:آفرین به دولت احمدی نژاد که هنوز سایه اش بر سر کشور است!

آفتاب‌‌نیوز : صادق زیباکلام در روزنامه جهان اقتصاد نوشت:محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین کشورمان هر ازگاهی می‌کوشد با اعلام مواضع گوناگون در مورد موضوعات کاملا متفاوت درفضای سیاسی ایران جایگاه خود را حفظ‌کند.

 هرچند عده‌ای رد صلاحیت او در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را مرگ سیاسی رئیس جمهور سابق اعلام کردند اما نویسنده اعتقاد دارد که اگر در میان مدیران سطوح مختلف در استانهای گوناگون و برخی انتصاب‌های اخیرجستجویی‌صورت دهیم، ردپای محمود احمدی نژاد راخواهیم یافت.

بسیاری از مدیران میانی استانی و برخی از مدیران شرکت‌های وابسته به دولت هنوز احمدی نژادی هستند. گویا سایه احمدی نژاد قرار نیست هیچ‌گاه از تاریخ این مرز و بوم رخت ببندد. شاید عمده علت این موضوع آن باشد که بسیاری از مدیران فعلی که سن و سالی از آنها گذشته، حاضر نیستند جایگاه خود را به سایرین واگذار کنند. و از سوی دیگر برخی از مدیران میانی فعلی درنظام اداری ایران افرادی هستند که در سن پایین در زمان احمدی نژاد به‌کارگرفته شدند و امروز درسیستم اداری کشور تنها آنها هستند که می‌توانند در صورت بازنشستگی مدیران پیرجایگرین آنها شوند.

این مساله تنها به شرکت‌های دولتی و مدیران دولتی‌خلاصه نمی‌شود. بسیاری از مدیران فعلی شهرداری هم در زمان ریاست احمدی نژاد و قالیباف بر شهرداری تهران به بدنه شهرداری اضافه شده‌اند و بعد از حدود ۱۵ سال آموزش درشهرداری چنان بر اداره امور مسلط شده‌اند که برخی از آنها شاید در بین معاونین منصوب شهرداری فعلی وجود داشته باشند. البته از این نظر نباید به احمدی نژاد خرده گرفت بلکه باید به او احسنت گفت که بعد از چندین سال از عدم حضور در مناصب مختلف هنوز بدنه مدیریتی او در ارکان مختلف، حضور دارند و بعضا از وزرا و معاونین او هم اکنون هم در مناصب مختلف استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد در اینجا باید به دولت محترم نقدی روا داشت که چرا از فرصت چهار سال گذشته در جهت تربیت نیروهای توانمند استفاده نکرده‌ است. که اکنون بتواند از ظرفیت جوانان در مناصب مختلف استفاده کند؟

ازسوی دیگر از هم ‌اینک باید به تصمیم‌گیران فعلی شهرداری تهران هم این نکته را گوشزد کرد که چرا تنها به استفاده از مدیران گذشته دراداره شهر تهران توجه نمی‌شود و از ظرفیت جوانان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در اداره شهر تهران استفاده نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Germany
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
دقیقا همین طور است . در استان ما که 70درصد مدیران و بدنه کارشناسی همان نیرو های احمدی نژاد هستند .ومطمننا دولت بعدی در دست همین ها خواهد بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین