کد خبر: ۴۷۶۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵

بیانیه ۷۶ شخصیت اروپایی خطاب به ترامپ در حمایت از برجام

۷۶ شخصیت اروپایی در بیانیه‌ای حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام و تاکید کردند که لغو برجام یک اشتباه بزرگ است که منافع آمریکا را نیز با مخاطره روبه‌رو خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
توافق برجام که ترامپ تهدید کرده در ماه اکتبر با اعلام عدم پایبندی ایران به آن، از این توافق خارج خواهد شد، مورد حمایت ۷۶ شخصیت اروپایی قرار گرفت که در میان آنها مقامات پیشین کشورهای اروپایی نیز حضور دارند.

امضاکنندگان این بیانیه که شامل جورج رابرتسون، وزیر دفاع پیشین انگلیس، وفگنگ اشنیگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، خاویر سولانا، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو و همچنین ایگور ایوانوف، وزیر خارجه پیشین روسیه است، از ترامپ خواسته‌اند، برجام را حفظ کند؛ چرا که خروج از این توافق بین‌المللی ضمن صدمه زدن به منافع آمریکا، جایگاه بین‌المللی این کشور را نیز تضعیف خواهد کرد.

این شخصیت‌ها حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام و تاکید کردند که برجام امنیت اروپا و جهان را افزایش داده است.


به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری یوروپین لیدرشیپ، در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدامات آمریکا که برجام را با تهدید روبه‌رو می‌کند، اشتباه بزرگی است؛ چرا که باعث آن خواهد شد که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دشوارتر شود. آیا این منطقی است که یک بحران جدید با ایران ایجاد شود؟ مثل هر مذاکرات دیگری هیچ‌کدام از طرفین همه آنچه که می‌خواستند را به دست نیاوردند. این توافق قطعا همه خصومت طرف‌ها را از بین نمی‌برد بلکه تنها هدف آن مسدود کردن راه‌های دستیابی احتمالی ایران به سلاح هسته‌ای است.
مقامات ایران همواره ضمن رد ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا تاکید کرده‌اند که برنامه هسته‌ای کشورمان کاملا صلح‌آمیز است.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز همواره در گزارش‌های خود بر پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود تاکید کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین