کد خبر: ۴۷۷۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

صدیقی: برخی در انقلاب از کرده های خود پشیمانند؛ اینها به عمرسعد می‌مانند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آغاز ماه محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس گفت: حرکت امام حسین(ع) یک خیزش، انقلاب و مقابله با استکبار زمان بود و دوران دفاع مقدس جلوه ای از عاشورای آن حضرت است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز آیین های سوگواری حضرت امام حسین (ع) افزود: بهترین فرصت برای توصیه به تقوا و خویشتنداری در برابر گناه و دل کندن از دنیا، شناسایی مسئولیت های الهی در زندگی فردی، سیاسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی لازمه تقوای الهی است.
 
وی با بیان اینکه کسی که تقوا ندارد، در دنیا و آخرت پناه ندارد، تصریح کرد: آغاز محرم آغاز سال قمری است و باید دلمان را تجدید نور کنیم و غبارها را از دل بریزیم؛ امام حسین(ع) اکسیر است و نباید جابمانیم.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید تقوا را از درون و خانواده خود شروع کرد، خاطر نشان کرد: کسی که تقوا نداشته باشد، اسیر گناه و رذایل اخلاقی می شود؛ امروز جوانان باید هوای ما و ما هم هوای جوانان را داشته باشیم؛ باید تقوا پیشه کرد تا خداوند روزنه های معرفت را به روی ما بازکند.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: حرکت امام حسین(ع) یک خیزش، انقلاب، زلزله، سیر و سلوک، عرفان، مقابله با فساد، برانداز نظام ننگین مادی بنی امیه و مقابله با استکبار زمان بود و حرکت ایشان مانند ابیات یک شعر که منظم است، منسجم بود.
 
صدیقی اظهار داشت: برخی در انقلاب ما از کرده های خود پشیمان هستند و به عمرسعد می مانند که در لشکر امام علی (ع) بود ولی حب دنیا وی را از امام جدا کرد و با این جدا شدن، دستش به خون پاکترین انسان آلوده شد و هرکه به امام خود خیانت کند، عاقبت عمرسعد را خواهد داشت.
 
وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه و نظام استکبار همان ابن زیاد بنی امیه زمان هستند، تصریح کرد: هرکس بخاطر آنها از دین خود کم بگذارد و از بیعت با امام زمان خود کوتاهی کند، بداند نه دنیا و نه آخرت را دارند.
 
حجت الاسلام صدیقی دلدادگان به ولایت را همانند زهیر در لشکر امام حسین توصیف کرد که در صف مخالف علی (ع) بود اما خداوند وی را در کنار امام حسین (ع) قرار داد.
 
وی از دوران دفاع مقدس به عنوان یک جلوه از عاشورا یاد کرد و گفت: امروز سرداران، سپاهیان و بسیجیان که سختی ها دیدند، ایثارگر و شهید شدند، اگر سهمی از رفاه حکومت ندارند اصلا ناراحت نیستند.
 
امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به آغاز مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه، از مسئولان خواست که دانش آموزان را امام حسین (ع) و دوران دفاع مقدس آشنا کنند.
 
صدیقی گفت: شهدای ما همه نماد و نمود امام حسین (ع) بودند؛ امثالی که به رهبر انقلاب نامه می نویسند که در جهاد دفاع از حرم شرکت کنند، کم نیستند که دلیل آن دفاع مقدس است که در شهادت را باز نگه داشته است.
 
وی با بیان اینکه آوازه ایران و انقلاب اسلامی دنیا را در نوردیده است، افزود: خون امام حسین (ع) امروز در رگ های ایرانیان جریان دارد و فضای کشور را عاشورایی کرده است.
 
به گزارش ایرنا، صدیقی گفت: لعنت به داعشی که ادامه دهنده راه یزیدان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
1
من فکر میکردم عمر سعد آدم بدی بوده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین