کد خبر: ۴۷۷۸۹۴
تعداد نظرات: ۶۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

پرداخت میلیاردی به مداح مشهور؟

روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر دریافت یک پاکت میلیاردی توسط مداحی مشهور منتشر شد و حاشیه‌های فراوانی را ایجاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «با آغاز ماه محرم، هیات‌های مذهبی نیز رونق دوباره می‌گیرند. مراسمی که اسلام ناب محمدی(ص) را از طریق میراث ماندگار سید‌الشهدا(ع) سینه به سینه و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کند. پیر و جوان، زن و مرد و همه افراد با تفکرات مختلف سیاسی فقط به عشق آن که خدمتی در دستگاه خاندان پیامبر(ص) داشته باشند، کمر همت بسته و وارد میدان محرم می‌شوند تا نوکری خود را نشان دهند. نوکری که در دیدگاه رهبر معظم انقلاب این‌ گونه تبیین می‌شود: «نوکری امام حسین و اهل‌ بیت (ع) به معنی واقعی کلمه این است که انسان بتواند افکار این‌ها را، خط مشی این‌ها را، جهت‌گیری‌های این‌ها را در جامعه روز به‌ روز گسترش بدهد» اما برخی این روزها به گونه‌ای برخورد می‌کنند که با خط ومشی بزرگان هماهنگی ندارد.
مَنشی شائبه‌دار

در همین راستا چند سالی است شایعاتی درباره آن چه در برخی هیات‌ها می‌گذرد بر اصل موضوع زنده نگه داشتن یاد و نام نهضت حسینی سایه انداخته است. در این چند سال برخی از این مداحان حاشیه‌هایی داشتند که به دلیل اهمیت جایگاه مذهبی و مردمی هیات‌ها این مسائل با بازخوردهای مختلف همراه بوده‌ است. داستان از جایی شروع می‌شود که شایعات فراوانی از دریافت‌های عجیب و غریب برخی مداحان کشور در ازای حضور در هیات‌ها منتشر شد. بنا بر آن چه در اخبار رسمی منتشر شده است، بین ۵ تا ۱۰۰ میلیون برای هر شب به مداحان پرداخت می‌شود. در همین حال روز گذشته نیز در فضای مجازی خبری مبنی بر دریافت یک پاکت میلیاردی توسط مداحی مشهور منتشر شد و حاشیه‌های فراوانی را ایجاد کرد.

حکایت یک قصه پر غصه

بنا بر اعلام برخی منابع غیر رسمی، یکی از مداحان معروف کشور، دهه اول محرم امسال را مهمان یکی از شهرهای شمالی کشور بوده است. بر اساس اعلام این منابع، این مداح در ازای ۱۰ شب مداحی در یک هیات مذهبی، پاکتی نجومی دریافت کرده است که این موضوع البته نیاز به بررسی بیشتر دارد. گفته می‌شود بانی این هیات نیز مدیرعامل یکی از تیم‌های فوتبال دسته یک کشور است.

تکذیب این خبر توسط بانی هیات

اما بعد از انتشار این خبر، قاسم حسن‌زاده، مدیر عامل تیم خونه به خونه بابل در رابطه به انتشار این خبر، ضمن تکذیب این موضوع به خبرنگار «قانون» گفت: «چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد و چنین مبلغی به مداح حاضر در هیات غریب مدینه امیرکلا پرداخت نشده است.»

حسن‌زاده با بیان این که ارتباط این مداح با او ارتباطی دوستانه و خانوادگی است، گفت:«سال‌هاست با این مداح رابطه دوستانه و خانوادگی داریم و در ماه، سه روز این مداح مهمان من و خانواده‌ام است و سال‌هاست در ایام محرم این مداح در دهه اول در شهر بابل حاضر می‌شود و رابطه ما خارج از این مسائل است.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مداح به صورت رایگان در هیات غریب مدینه حاضر شده است، بیان کرد: «این‌ گونه نیست اما مبلغی که شما می‌گویید صحت ندارد و باعث ناراحتی خاطر این مداح شده است و نه از سوی ایشان مبلغی اعلام شده و نه بنده چنین پولی به ایشان پرداخت کردم.»

ادعای پرداخت اندک برای یک مراسم ۱۰ روزه

بعد از صحبت با حسن‌زاده، یکی از نزدیکان وی در تماسی، توضیحاتی درباره این خبر اعلام کرد. وی که در فرمانداری احمدی‌نژاد در دولت دهم فعالیت می‌کرد و یک سال نیز در دولت روحانی سکاندار مسئولیت فرمانداری بود و بنا به دلایلی از این سمت کنار گذاشته شد، به «قانون» گفت: «نشر خبری در رابطه با دریافت چنین مبلغی از سوی مداح دعوت شده به این هیات صحت ندارد.»

وی در ادامه در رابطه با مبلغ دریافتی توسط این مداح گفت:« سال گذشته این مداح در ازای ۱۰ شب حضور در هیات غریب مدینه مبلغ ۱۰ میلیون دریافت کرد که از این مبلغ، پنج میلیون را به پرداخت کننده پول برگرداند.»

تکذیب یک خبر

بر اساس صحبت حسن‌زاده و نزدیکان وی، پرداخت این مبلغ به مداح معروف کذب است اما داستان دریافت مبالغ کلان توسط برخی مداحان، موضوع جدیدی نیست. مسئول یکی از هیات‌های مذهبی در رابطه با مبلغ دریافتی برخی از این مداحان به «قانون» گفت: «میزان دریافتی برخی از مداحان در ایام پر تردد و ماه‌های محرم، صفر، ایام فاطمیه و شب‌های قدر با روزهای عادی متفاوت است و مبلغ دریافتی گاهی ۱۰ برابر می‌شود.»

بر اساس اعلام این برنامه‌گذار، در ایام بدون مناسبت سال، برخی از مداحان مانند «م» ۱۲میلیون، «س» ۸ میلیون، «ه» ۱۰میلیون و «پ» ۷ میلیون هدیه دریافت می‌کنند که این هدیه در قالب سکه یا چک حامل است.

وی افزود: «برخی از این مداح‌ها نیز قیمتی را در رابطه با میزان دریافتی خود اعلام نمی‌کنند و موضوع را به اختیار خود میزبان می‌گذارند.»

سابقه دریافت‌های نجومی

در همین راستا سایت انصاف‌نیوز، چندی قبل در گزارشی به موضوع دریافت پاکت‌های نجومی پرداخته بود. انصاف در این گزارش نوشته بود که بخشی از مداحان در قبال مداحی اهل بیت پول نمی‌گیرند، بخشی هم می‌گیرند در قالب «صله» که از طریق یک مدیر برنامه دریافت می‌شود. «مداحان پاکتی» واژه‌ای است که در مورد بخشی از مداحان به کار برده می‌شود و مبالغ دریافتی آنها در سال‌های اخیر نجومی شده و به ساعتی یا حتی نیم‌ساعتی چند ده میلیون تومان رسیده است. این سایت می‌نویسد: «البته از آن جایی که این پرداخت‌ها رسمی و علنی نیست، تا کنون آمار دقیقی از آن وجود ندارد و در برخی مصاحبه‌هایی که گاهی رسانه‌ها با آنها کرده‌اند، به صورتی کلی دریافت ها تکذیب می‌شود. هر چند در سال‌های اخیر در برخی گزارش‌ها به بعضی از موارد دریافت‌های نجومی به صورتی اشاره شده است.

مداحی، ۱۰ شب، ۲۰۰ میلیون تومان؟

۱۶ آبان ۱۳۹۳ گزارشی با تیتر «مداحی، ۱۰ شب، ۲۰۰ میلیون تومان؟!» منتشر شد. در این گزارش آمده که «مداحی برای یک دهه در شهر کوچک «چغادک» از توابع استان بوشهر، ۲۰۰ میلیون تومان پول دریافت می‌کند البته از این دست مداح‌ها زیاد نیستند.

تایید خبر توسط مدیر کل اوقاف

خبر مداح ۲۰۰ میلیونی برای ۱۰ شب محرم ۱۳۹۳ را مدیر کل اوقاف و امور خیریه بوشهر در انتقاد از دعوت یک مداح مشهور به چغادک مطرح کرده بود که رسانه‌های محلی بوشهر، حدس زده بودند که س.م.م باشد. این مقام مسئول در واکنش به اظهارات خبرنگاران که گاهی نام این مداح را به میان می‌آورند، با بیان این که تمایلی به ذکر نامش ندارم، گفت: رقم‌هایی که از سوی مداحانی از این دست مطرح می‌شود، غیر متعارف است.

درآمدی بیشتر از فوتبالیست‌های میلیاردی

روح ا... باقری، کارشناس تشکل‌های دینی در نقدی که در سایت رسمی سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده، از دستمزدهای ۴ – ۵ میلیون تومانی برخی مداحان برای هر شب از ایام دهه محرم در شهر کاشان خبر می‌دهد و از چشم و همچشمی‌ها و بالا بردن پرداخت‌ها می‌گوید. بخشی از نقد وی به این شرح است: «پرداخت وجهی جهت تقدیر و تشکر از زحمت قابل تقدیر او نیز امری مرسوم و طبیعی است مگر آن که ذاکر بدون چشمداشت مادی این کار را انجام دهد. اما در کاشان و بخش‌های تابعه، هزینه‌هایی برای مداحی پرداخت می‌شود که به جرات می‌توان گفت برخی از این هزینه‌ها با دریافت دستمزد هیچ گروهی در کشور سازگاری ندارد. برای مثال یک فوتبالیست که در سال یک میلیارد قرارداد دارد روزانه سه میلیون تومان دستمزد او می‌شود اما برخی از مداحان در کاشان در دهه محرم حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون درآمد دارند یعنی می‌شود روزی پنج میلیون تومان (البته تعداد ایشان اندک است). هزینه‌هایی که یک جراح دریافت می‌کند با هزینه‌هایی که یک مداح برای نیم‌ساعت مداحی می‌گیرد قابل مقایسه نیست.»

مبالغ هنگفت، محدود است

اما رییس کانون مداحان کشور در مصاحبه‌ای با بیان این که ۵۶ هزار و ۴۳۲ مداح مرد شناسایی شده در کشور داریم، به ایلنا گفته بود: در این میان ممکن است تعداد معدودی که شمار آنها از تعداد انگشتان دست نیز تجاوز نمی‌کند به نوعی دچار خطاهای این چنینی نظیر دریافت مبالغ هنگفت از هیات در قبال نوحه‌خوانی یا مداحی در مجالس شوند که نباید آن را به کل مداحان تعمیم داد. مصطفی خرسندی درباره انتشار مطلبی در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت میلیونی برخی مداحان در مراسم‌های عزاداری گفته است: «هیچ جایگاهی که بتواند برای مداحی اهل بیت (ع) قیمتی تعیین کند، وجود ندارد. ممکن است برخی از بانیان و متولیان هیات‌ها به منظور ابراز محبت به اهل‌بیت(ع) مبالغی را به مداحان پرداخت کنند اما این موضوع شرایط مشخصی ندارد.»

شفاف‌‌سازی کنید، اتهام نزنند

این که مداحان نیز باید معیشت خود را از راهی بگذرانند، نکته‌ای است که همه از آن اطلاع دارند ولی گاهی نباید اقداماتی صورت گیرد که کوچک‌ترین ضربه را به دستگاه عزاداری امام حسین(ع) و اسلام ناب محمدی(ص) وارد کند. برخی اقدامات و حرکات شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند که اگر مداحان نیز مانند سایر اقشار مختلف جامعه در فعالیت‌های‌شان روشنگری و شفاف‌سازی کنند، نه تنها انتقاداتی به آنها صورت نخواهد پذیرفت، بلکه دست رد به برخی اتهاماتی که دشمنان اسلام و شیعه به زبان می‌آورند نیز زده خواهد شد.»

منبع: قانون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶۳
مهدی
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
48
متاسفانه ائمه اطهار برای خیلیا نون دونی شده
پاسخ ها
سیدمحمد حاتمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
کاش من هم بجای معلم مداح بودم لااقل درد معیشت و منزلت نداشتم
فردوس توسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
با برادر حاتمی موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
39
مداحی نجومی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
41
مداحی با پول کاسبی از دین مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
1
39
هر وقت خبري تكذيب مي شود مشخص مي شود كه درست بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
رقمش تکذیب شده. حالا ممکن مثلا 100 میلیون نبوده 99 بوده. اصل قضیه که کاسبی نجومی مداحان در این روزهاست صحت داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
1
40
كساني كه اين پول ها را مي دهند از راه حلال بدست نياورده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
دقیقا همیطور است این هزینه برای چپاول و حرامخواری بیشتر است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
خودش واقعیت روگفت 10میلیون ازپول موسسه فاکتور شده 5میلیون برگردان شده به فاکتور کننده ،
یک تجارت کاملا منصفانه وعادلانه
توحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
9
ای کاش مداحین شغل ثابت داشتند ومثل همه مردم برای عزای ائمه مجانی کار می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
9
مگر نه اینکه تبلیغ دین و روضه خانی برای ائمه باید در راه رضای خدا و بدون اخذ وجه باشد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
1
11
سخنان و هياهوى رياكارى در كلام اىنها مداح واقعي براى دلش مى خواند و چون سخن از دل بر اىد بر دل نشيند اىنها مداح چيز ديگرى هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
20
پس بگو که برکت ،خیر،سلامت وخوشی که ازاین مملکت رخت بربسته به علت گسترش این حرام خواری هاست وای به حال ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
23
همه چیز برای فروش حتی دین خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
16
شهرداری دو شهر شمالی که رقابت گرانترین مداح را چند سال به رقابت گذاشتند .
سوال شد از کدام فصل بودجه پرداخت می شود . گفتند فلان ...... پرداخت میکند ، مدیریت
با ما است .
فلان.... این همه پول از کجا می اورد . گفتند متقابلا ، مجوز ساحل خوری مقرارت پسندانه
ویژه میگیرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
در واقع مداح ساحل خور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
20
خاک بر ... من که عمرمو تلف چی کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
8
وای به حال من
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
1
12
جالبه که در این هیئت ها تمام افرادی که به نوعی برای برگزاری این مراسم کار میکنند هیچ پولی دریافت نمیکنند جز مداحان !!! که بعضی هم دروغ تحویل مردم میدهند . هیچ کس هم اعتراض نمیکنه !!!
ناشناس
|
Armenia
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
11
خوب خوباش می رن شمال بد صداها ش نصیب محل ما شدن که تازه از یازده شب شروع به خوندن می کنن خدا شانس بده
سالار
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
10
2
سلام.چطور فقط توایام محرم اونم تو این یکی دوسال این خبرها پخش میشه سال قبل هم گفتن چندتا مداح هرکدوم بیست میلیون گرفتن که ثابت شد دروغه. چطور روزنامه قانون سراغ حقوقهای نجومی نمیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
ثابت شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کی ثابت کرد ؟اخبار بیست و سی سیما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
افتاب خیلی بزدلی که جواب منو به این سالار درج نمیکنی
123
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
13
متاسفنانه از عادت کردند به مفتخوری البته مقصر کسانی است که پول بیت المال را به انهامیدهند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
4
من خودم بارها این سوال را در ایام محرم داشتم که حداقل مداح و روحانیون در ماه محرم بخاطر امام حسین هم شده مثل بقیه مردم هیچ گونه پولی را نگیرند چون آنکس که زنجیر یا سینه میزند و پیاده راه میرود با آنکه تو ماشین ایستاده میخواند صوابش به چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
اونهایی که این همه پولی که می گیرن از گوشت خوک حرام تر است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
1
من خودم بارها این سوال را در ایام محرم داشتم که حداقل مداح در ماه محرم بخاطر امام حسین هم شده مثل بقیه مردم هیچ گونه پولی را نگیرند چون آنکس که زنجیر یا سینه میزند و پیاده راه میرود با آنکه تو ماشین ایستاده میخواند صوابش به چیست
شهباززاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
1
10
ماه محرم برای مداح ها نوندونی شده،فقط مرحوم سلیم موذن زاده
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
9
4
سوال ؟؟؟؟
چرا کسی به دریافتی نجومی خوانندها گیر نمیده؟؟؟؟ اونا که برای یه کنسرت کتر از 100ملیون نمیگیرن اون هم درپیتی هاش!!
چرا کسی به دریافتی نجومی بازی کن های فوتبال گیر نمیده؟؟ که خیلی هاشون پرشه سوارن؟؟
چرا کسی به دریافتی نجومی بازیگرا گیر نمیده؟
یه بازیگر ن که دعوتش کردم برای یه همایش پاکتی 100ملیونی خواست!! این تجربه منه..

خبری که از شان مدحان بدوره ، این خبرا نیست؟ حاج مهدی سلحشور رو یه جا دعوت کردم 50هزار تومان گزاشتم تو پاکت بهش دادم چیزی نگفت! میدونید چرا تو مجلس اهل البیت پول میزارن تو پاکت؟
چون کم کیفش مهم نیست؟ برکتش مهمه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
تمام مواردی که گفتید درد دل مردم هم هست ولی از همه بدتر انانی هستند که به اسم دین مردم را سرکیسه می کنند . مردم هم به حقوقهای نجومی اعتراض دارند و هم به املاک نجومی و هم به هزاران نجومی دیگر . ................
علی رضا
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
50 هزار تومن سر قبرت نمی خونن.
اون یکی ها بدتر از اینه اینها بدتر از اونها .
جنابعالی کارت چیه هم بازیگر دعوت می کنی هم مداح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
عمو مرتضی اینا نمی فهمند انرژیت واسه کی میزاری مینویسی
بخدا وقتی میام اینجا حال منفی گذاشتنم ندارم
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
چون انها به اسم خدا دین مردم را نمی چاپند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
ایشان هنگام دریافت پاکت مبلغ آن را نمی دانست.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
2
حقوق بالا ربطی به موضوع مهمی مثل مداحلی برای امام حسین ندارد در باره حقوق غیر متعارف در تبلیغات انتخاباتی توسط رییسی و قالیباف به مقدار زیاد پرداخته شد و مدیران هم به رد مال و انفصال خدمت شدند مداح که شب تاسوعا و عاشورا برای عزاداری امام حسین پول بگیرد من میگم گناه هست حالا روال و معمول هست میشود تغیرش داد اینکه کسی در قید حیات بود نماز و روزه را انجام نداد بعد مرگ با دادن پول وجه شرعیش را بگیرند فرق دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
3
آقامرتضی
هترمندان ادعای دین داریشون نمیشه......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
0
4
مفت خور ها
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
0
7
ریاکاری مذهبی شده شرط پیشرفت و رفاه
کورش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
1
4
چرا کسی به دریافتی نجومی خوانندها گیر نمیده؟؟؟؟
چون اونها ادعا ندارند برای دین و خدا دارند خوانندگی میکنند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
0
5
از این شلوغی ارایشگاهها در ایام ماه محرم و از این دانسینگهایی که به نام مداحی و دفاع از دین درست می کنند و از این خیل بیشمار یزیدیانی که به چپاول مردم مشغول هستند فقط می توان به خود امام حسین پناه برد . فراموش می شود که از نظر فساد اداری جز بدترین کشورها هستیم . از نظر دورویی و اشاعه دروغ شاید در دنیا اولین کشور باشیم و از نظر ادعا که قطعا اولین هستیم !!!
نیلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
0
5
من خودم مولودی دارم در مجلس زنانه زنگ زدم به خانمی برای یک ساعت خوندن در خانه یک میلیون خواست تازه گفتم من کارمندم و.... گفت به خاطر فاطمه زهرا تخفیف داده وگرنه قیمت خیلی بالاتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
فاطمه به زنند در کمرشان فلج شن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
0
4
مداحان فقط ازآب گل آلود ماهی میگیرنددرواقع مقصر اون مسلمان نماهای بی دینند که برای نمایش مسلمان بودنشان دست به ولخرجی های این مدلی میزنن وگرنه مسلمان واقعی هیچوقت ازین ولخرجی هانمیکنه فوقش عوض دادن پول کلان به مداح ده شب ده تا دیگ میزنه وقرونی هم به مداح نمیده .مداح فقط مداح های سنتی این مداح های پولکی فقط ازصداشون کاسبی میکنن مداح امام حسین که نیستن مداح پولند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
0
5
بچه های ما با مدارک دانشگاهی و دکترا بیکارند اون وقت یک مشت هفتیر کش .... که به اعتقادات مردم اسیب می زنند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
2
5
وقتی خریدار دارند چرا نگیرند؟حسودیت شده ؟ای شیطون!
سینا
|
United States of America
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
3
از اینکه سایت آفتاب نظرات مخالف و موافق را پخش میکند و میزان انتقاد پذیری و تحمل بالای افکار متفاوت را پذیرا هست جای تشکر دارد مسول سایت در پخش نظرات مختار هست یا پخش نمیکند یا پاسخ میدهد ....ولی جدیدا دیگر سایت های میانه و اصلاح طلب از ترس و محدودیتها کلا دسترسی کاربران به سایت شان محدود یا حساب کاربری را مسدود میکنند واین کار درستی نیست
اینترنت گردش آزاد اطلاعات و نظرات متفاوت هست مگر توهین یا تهمت باشد که درست نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
0
3
دین فروشی پول های حاصل زا فروش نفت بجای سرمایه گذاری و اشتغال و پیشرفت صرف مداحی ونمایش های تکراری می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
3
من خجالت میکشم بگم شیعه امام علی و پیرو امام حسینم
میدونید چرا ؟؟
چون ما هنوز نمیدانیم امام حسین چرا قیام کرد - چرا زن و بجه و یارانش در صحرای کربلا شهید و اسیر شدن و ...
اونوقت ما شیعه هستیم روز تاسوعا و عاشورا آدمهاش در خیابانهای مثل کارنائالهای کشورهای خارجی شده
شربت و شیر کاکایو میدیم مثل اینکه جشن گرفتیم نذری میدیم که 70درصدش از کنار باغچه و جوی آب سر در میاره معلم نیست جند صد میلیارد خرج میدیم بدون اینکه خدا راضی باشه نوحه خون میلیاردی داریم و .........
شرمنده ات هستیم یا حسین که ما شیعه ات هستیم ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
5
0
به کوری چشم بعضی هاکه نمی توانند ببینند برای امام حسین (ع) از اینها بیشتر هزینه می کنیم .
پاسخ ها
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
از جیب خودت یا بیت المال کاسب ؟
دلی خون از ظلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
2
حسین ع شرمنده ایم که هنوز نفهمیده ایم برای زیر بار ظلم نرفتن شهید شدی عزیزانت جلو چشمت تکه تکه شدند بخاطر فقر زدایی. (که به فرمایش امام علی ع بیشتر جنایت ها ریشه در فقر دارد )در جامعه زمان خود وخزانه پرپول یزید زمان خود که خون دل مسلمین بود زیر بار ظلم یزید نرفتی وما هرسال درکمان از حسینی بودن کمتر می شود مداحان از این موقعیت کمال استفاده را می برند دوستی داشتیم صدای خوبی داشت گفتند برو خارج خواننده شو گفت پول با افتخار همین جاست بدون هیچ هزینه ای.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
4
اینها مالیات میدهند یا کارگران فقط مالیات پرداخت میکنند.عدالت یعنی این ...!!!!!!!!!!
دلی پرخون از ظلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
2
ناشنا7/5 وبقیه که نظرشان مثل این عزیز است نجومی بگیران فوتبالی ها ووووو کارشان بد ومحکوم ولی با یا حسین جلو نیامده اند از دین سواستفاده جرمش بدتراست مثل پسری که خودش کلاهبردار است تا پسری که از اسم وابروی پدرش سو استفاده کند ومن راجع به این مداح عزیز قضاوت نمی کنم ولی بقیه را که باچشم می بینم خیلی ناراحت کننده است مثل مسجدی میلیاری هست فقط برای مراسم عزای پول دارها باز می شود
دلی پرخون از ظلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
2
ناشنا7/5 وبقیه که نظرشان مثل این عزیز است نجومی بگیران فوتبالی ها ووووو کارشان بد ومحکوم ولی با یا حسین جلو نیامده اند از دین سواستفاده جرمش بدتراست مثل پسری که خودش کلاهبردار است تا پسری که از اسم وابروی پدرش سو استفاده کند ومن راجع به این مداح عزیز قضاوت نمی کنم ولی بقیه را که باچشم می بینم خیلی ناراحت کننده است مثل مسجدی میلیاری هست فقط برای مراسم عزای پول دارها باز می شود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
2
همه به این وضع معترضیم و از ریخت و پاش و هدر دادن مواد غذایی که با زحمت و مشقت کشاورزانمان بدست میآید ، ناراحت و از این حکایات سخیف از واقعه کربلا که توسط این مداحان بیسواد و نون به نرخ روز بخورها ، بخورد مردم میدهند ، غمگین و مکدریم ، اما سال به سال وضع بدتر و بدتر میشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
2
این کاسبی های نامشروع حاصل عدم نظارت انانی است که می خواهند جامعه سردرگم شده وآنان بهره های خود راببرندبهره های سیاسی ،بهره های اقتصادی ولذتهای زودگذردنیایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
1
مداحی هم مداحی های قدیم و سنتی. متاسفانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
1
0
اگر هم گرفته نوش جانش صد ها هزار جوان را عاشق امام حسین و اهل بیت کرده . اون وهابی که میلیارد ها دلار صرف ضربه به دین میکنه را کاری باهاش نداریم ولی حالا ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
2
0
یه دروغ پخش میکنید. بعد تکذیب می کنید...
خدا از نیت پلیدتان خبر دارد. انشاءالله که جلسان عزاداری پر رونق تر میشوند.
روسیاهی تشویش اذهان عمومی و چوب گذاشتن لای چرخ عزاداری، بر پیشانی شما لیبرال های بنده ی دنیا می ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
انشاءا... به خوبی نخورند .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
1
لعنت خدا بر کسانی که با این دریافت ها به اعتقادات مردم ضربه می زنند، محرم و صفر برای خیلی ها جشن با شکوهی است برای کسب درآمد.
علیرضا کاظمی از شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
2
مداح مگر چه کار می کنه. روز مثله همه آدم ها بره سر کار نونش رو در بیاره. غروب و شب هم بره نوحه بخونه. فقط ده روز هست که شلوغ هست سرش.
روحانیان هم همین طور. دلیل ندارد از راه مذهب نان بخورند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین