به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، در این مسابقات 47 تیم از 21 کشور شرکت میکنند.
بر روی بدنه این خودرو که "وایولت"(Violet) نام دارد، 284 سلول خورشیدی میکروکریستالی تعبیه شده است که توان خروجی مفید آنها مجموعا 1.1 کیلووات است و تاکنون مسافتی در حدود 4300 کیلومتر را پیموده است، هر چند که در مسابقات پیش رو قرار است مسافتی در حدود 3021 کیلومتر پیموده شود.
این خودرو که از دسته خودروهای نسل ششم محسوب میشود موفق شده است به رکورد سریعترین خودروهای برقی خورشیدی در سالهای 2011 و 2014 دست پیدا کند.
"سیمبا کوستلر"(Simba Kuestler) سرپرست تیم سانسوئیفت گفت: وایولت به خانواده خودروهای "سدان"(صندوقدار) شباهت زیادی دارد اما با این تفاوت که به اندازه یک توستر چهار تکه برق مصرف میکند و همچنین امکانات رفاهی و تهویه مطبوع در آن تعبیه شده است.
وی افزود: سیستم مسیریابی، دوربین و حسگر دنده عقب و وای-فای در وایولت وجود دارد و فضای داخل اتاق آن نیز بسیار مناسب است.
حداکثر سرعت این خودرو 130 کیلومتر بر ساعت است و اگر قرار باشد صرفا از نیروی سلولهای خورشیدی استفاده شود باید با سرعتی کمتر از 60 کیلومتر بر ساعت استفاده کرد.
حداکثر مسافتی که میتوان با استفاده از این سلولها پیمود 800 کیلومتر است و باتری لیتیوم-یونی که در آن تعبیه شده 400 کیلومتر به مقدار قبلی میافزاید.
این خودرو دو موتور 1.5 کیلوواتی دارد که بازدهی 98 درصدی دارند و در سرعت 110 کیلومتر بر ساعت تکانهای در حدود 90 نیوتنمتر را تولید میکند.
استفاده از شاسی فیبرکربنی ترکیب شده با آلومینیوم سبب سبکی قابل توجه این خودرو و رسیدن وزن آن به 380 کیلوگرم شده است.