کد خبر: ۴۷۷۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

وزارت خارجه: فرمان مهاجرتی جدید ترامپ اقدامی غلط است/ خبر حملات توپخانه ای ایران به کردستان عراق صحت ندارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن تکذیب خبر احضار سرکنسول ایران در اربیل، درباره همه پرسی در اقلیم کردستان گفت:هر اقدامی که مغایر با ثبات، امنیت و تمامیت ارضی عراق باشد را نا به جا و غلط می دانیم.
آفتاب‌‌نیوز : «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد شهدا، جانباران و آزادگان را   گرامی داشت.

به گزارش فارس، وی خبر احضار سرکنسول ایران در اربیل را تایید نکرد.

قاسمی اخبار منتشر شده مبنی بر بمباران حملات توپخانه‌ای ایران به اقلیم کردستان عراق را نادرست و غلط خواند و افزود: چنین اتفاقی نیفتاده است و یک فضاسازی در آستانه همه‌پرسی در اقلیم کردستان بود که اهداف مشخصی را دنبال می کردند و علاقه‌مند بودند ایران را در برخی مسائلی که مطرح نیست، وارد کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: سیاست ایران نسبت به همه پرسی به کرات اعلام شده و مواضع ما روشن بوده و هست و بر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در درون عراق مصر هستیم و آن را پیگیری می کنیم.

وی تصریح کرد:‌هر اقدامی که مغایر با ثبات، امنیت و تمامیت ارضی عراق باشد را نا به جا و غلط می دانیم.

وی در پایخی تصریح کرد که آمریکا هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و مذاکره به معنای اعتماد و اطمینان نیست.

قاسمی فرمان مهاجرتی جدید ترامپ را اقدامی غیرانسانی ، غیر طبیعی و غلط و اقدامی مطرود و محکوم خواند.

سخنگوی وزارت در پاسخ به سوالی خارجه افزود: برجام یا به همین شکل خواهد بود و یا نخواهد بود سیاستهای دفاعی و بازدارنده ایران را ادامه میدهیم  و دیگران حق ورود و اظهارنظر را ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین