کد خبر: ۴۷۸۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹

افزایش تدابیر امنیتی و سرکوب‌ها در چین در آستانه برگزاری کنگره حزب کمونیست

در حالی که یک ماه به برگزاری کنگره بزرگ حزب کمونیست چین باقی مانده است، این کشور تدابیر امنیتی را افزایش داد.
آفتاب‌‌نیوز :
برهمین اساس پکن مرخصی نیروهای پلیس را لغو کرده و سفرهای توریستی به تبت را محدود کرده است.

هم چنین یک منبع مطلع اعلام کرد که در همین راستا هزاران نفر از نیروهای پلیس از استان‌های دیگر به پکن برای افزایش تدابیر امنیتی اعزام شده‌اند . همچنین هرگونه مرخصی نیروهای پلیس در پکن از اوایل ماه سپتامبر لغو شده است.

از سوی دیگر رییس حزب کمونیست چین اعلام کرد که این کشور باید برای تضمین" ۱۲۰ درصدی امنیت مراسم کنگره حرب کمونیست تلاش کند.

وی ادامه داد: ما باید کنترل اجتماعی را افزایش داده فاکتورهای بی‌ثباتی را حذف کرده و در راستای حفظ امنیت سایبری اخبار مضر و شایعات سیاسی را از میان برداریم.

در چارچوب تدابیر امنیتی، مهاجران در ایستگاه‌های مترو و توسط خودروهای گشت زنی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

قرار است نزدیک به ۲۰۰۰ هیات برای حضور در کنگره بیایند.

 شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین در آستانه نشست ماه آتی کنگره حزب حاکم کمونیست به مقام‌های امنیتی گفت،‌ ثبات یک اصل قاطع است که باید آن را با دست‌های نیرومند نگه داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب کمونیست چین هیچ چالشی را نمی‌پذیرد و همواره تدابیر امنیتی را در آستانه نشست‌های مهم ارتقا می‌دهد.

حزب کمونیست چین همچنین از تجمع‌های مردمی گسترده که هر ساله در اعتراض به مسائل مختلفی از تصرف غیرقانونی زمین و آلودگی تا فساد برگزار می‌شود، خشمگین است و از آنها با تعبیر "حوادث توده‌ای" یاد می‌کند.

نشست مهم کنگره حزب کمونیست هر پنج سال یکبار از ۱۸ اکتبر آغاز به کار می‌کند و در این جلسه رئیس‌جمهوری چین برای گسترش سلطه خویش بر قدرت بهره‌برداری می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین