کد خبر: ۴۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

محکومیت ایران به پرداخت غرامت به امیر حکمتی

دادگاهی در آمریکا دولت ایران را به پرداخت غرامت ۶۳ میلیون دلاری به امیر حکمتی محکوم کرد که مدعی است در دوران بازداشتش در ایران مورد آزار قرار گرفته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، الم هوول یک قاضی منطقه‌ای در واشنگتن روز جمعه دولت ایران را به پرداخت غرامت به امیر حکمتی تفنگدار پیشین نیروی دریایی آمریکا محکوم کرد.

وی ادعا می‌کند که بازداشت کنندگان ایرانی در طول چهار سال و نیم حبس، وی را مورد آزار قرار داده‌اند.

امیر حکمتی ۳۳ ساله شهروند ایرانی-آمریکایی از ایالت میشیگان است که در ژانویه ۲۰۱۶ به همراه چند شهروند آمریکایی دیگر در ایران به عنوان بخشی از توافق تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن آزاد شد.

قاضی آمریکایی در دادگاهی که بدون حضور ایران برگزار شد اعلام کرد که حکمتی به دلیل آزار و خسارت اقتصادی که در ایران متحمل شده مستحق دریافت غرامت است.

به ادعای واشنگتن پست حکمتی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی است که در عراق و افغانستان به عنوان تحلیل‌گر و مشاور پیمانکاران دفاعی آمریکایی فعالیت کرده و در زمان بازداشت‌اش در اوت ۲۰۱۱ در ایران برای اولین بار به این کشور به منظور دیدار با اقوام و نزدیکانش سفر کرده بود.

امیر حکمتی به همراه جیسون رضاییان روزنامه‌نگار واشنگتن پست، سعید عابدینی و نصرت‌الله خسروی رودسری در ژانویه ۲۰۱۶ در ازای رفع اتهام و آزادی چند تن از شهروندان ایرانی زندانی در آمریکا آزاد و به خانه بازگردانده شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین