کد خبر: ۴۷۸۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ۹ کشور را تعلیق کرد

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم گرفت کشورهایی را که در المپیک پکن و لندن سه نمونه یا بیش‌تر، دوپینگ مثبت داشته‌اند یک سال تعلیق کند.
آفتاب‌‌نیوز :
هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری امروز ۳۰ سپتامبر جلسه‌ای را در بخارست رومانی برگزار کرد که در این جلسه تصمیم مهمی در مورد کشورهایی گرفته شد که سه نمونه یا بیش‌تراز آن  تست دوپینگ مثبت داشته‌اند.

در این جلسه اعضا به صورت جمعی تصمیم گرفتند کشورهایی که در آزمایش مجدد نمونه‌های دوپینگ المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ سه نمونه یا بیش‌تر از آن تست مثبت داشته‌اند، برای یک سال تعلیق شوند.

کشورهایی مانند ارمنستان، روسیه، آذربایجان، ترکیه ، بلاروس، چین، مولداوی، قزاقستان و اوکراین شامل این تصمیم هیات رییسه فدراسیون جهانی می‌شوند.

تاماش آیان، رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این مورد گفت: وجود دوپینگ در برخی مناطق برای ما غیرقابل قبول است و اعضای فدراسیون جهانی وزنه‌برداری وظیفه دارند ورزش پاک را در کشورشان به وجود آورند. اگر آن‌ها نتوانند این مسوولیت خود را به خوبی انجام دهند، حق شرکت در مسابقات از آن‌ها گرفته می‌شود. البته به آن‌ها پشت نخواهیم کرد و با آن‌ها، وادا  و آژانس‌های ضد دوپینگ ملی کشورها همکاری می‌کنیم و از فعالیت‌های ضد دوپینگی که دارند حمایت می‌کنیم تا در تغییر فرهنگ به آن‌ها کمک کرده باشیم.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: اکنون نیز هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تصمیم گرفته فدراسیون‌های ملی که سه نمونه یا بیش‌تر از آن در المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ دوپینگ مثبت داشته‌اند به مدت یک سال به حال تعلیق در آورد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین