کد خبر: ۴۷۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

مردم کاتالونیا برای رای‌گیری آماده می‌شوند

در پی مخالفت‌های دولت اسپانیا با برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا و تعطیلی بسیاری از مراکز رای‌گیری، هزاران تن از طرفداران جدایی در مقابل مراکز باقی مانده تجمع کرده‌اند تا آرای خود را به صندوق بیندازند؛ روندی که گرچه قرار شده 8 صبح امروز به وقت محلی آغاز شود اما با توجه به مخالفت‌ها هنوز مشخص نیست که آیا مردم می‌توانند در این انتخابات حاضر شوند یا خیر.
آفتاب‌‌نیوز :
 نیروهای امنیتی و پلیس اسپانیا از شب گذشته در خیابان‌ها و مراکز حساس منطقه کاتالونیا مستقر شده‌اند و در مقابل هزاران تن از طرفداران جدایی از اسپانیا شب را در خیابان‌ها مانده‌اند و در مقابل مراکز تعطیل نشده رای‌گیری صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند.

دولت اسپانیا می‌گوید بخش زیادی از 2300 مرکزی که برای رای‌گیری در همه‌پرسی توسط دولت محلی کاتالونیا در نظر گرفته شده بود، تعطیل شده است و تنها مراکز کمی که هواداران استقلال در مقابل آنها تجمع کرده‌اند، باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، گرچه دولت اسپانیا بر غیرقانونی بودن همه‌پرسی استقلال کاتالونیا تاکید دارد و بسیاری از مراکز را بسته است اما نگفته که آیا به مراکز اخذ رای باقی مانده اجازه می‌دهد که درهایشان را ساعت 8 صبح به روی رای دهندگان باز کنند یا خیر.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین