کد خبر: ۴۷۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

نخست‌وزیر اسپانیا: رفراندومی در کاتالونیا برگزار نشد

در پی به خشونت کشیده شدن برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا، نخست‌وزیر اسپانیا درباره این همه‌پرسی اظهار کرد: امروز هیچ رفراندومی در کاتالونیا برگزار نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا به خشونت کشیده شد و نیروهای پلیس اسپانیا برای جلوگیری از برگزاری این همه‌پرسی که دولت مادرید آن را غیرقانونی اعلام کرده است، به خشونت متوسل شدند.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در یک سخنرانی تلویزیونی درباره این همه‌پرسی گفت: در حال حاضر می‌توانم به صراحت چیزی را که همگی می‌دانید و شاهد بوده‌اید، به شما بگویم. امروز ما رفراندومی برای خودمختاری در کاتالونیا نداشتیم. آنچه رخ داد، تلاشی برای بر هم زدن نظم و آرامش کشور بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز همه اسپانیایی‌ها ملاحظه کردند که حکمرانی قانون در کشور ما به قوت خود باقی است و افرادی را که می‌خواهند از قانون بگریزند، محدود می‌کند.

نخست‌وزیر اسپانیا به تقدیر از نیروهای پلیس کشورش به خاطر واکنش مقتدرانه به برگزاری همه‌پرسی پرداخت.

براساس آخرین گزارش‌ها، در جریان درگیری‌ها میان رأی‌دهندگان کاتالونیایی و نیروهای امنیتی اسپانیایی بیش از ۸۴۰ تن زخمی شده‌اند.

نخست‌وزیر اسپانیا با بیان این که اکثر کاتالان‌ها ضمن پایبندی به قانون، در این همه‌پرسی شرکت نکردند، خاطرنشان کرد: ما شاهد رفتارها و عقایدی بوده‌ایم که هیچ ارتباطی به دموکراسی ندارد و نباید تکرار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، راخوی اظهار کرد: می‌خواهم تأکید کنم افرادی که مسئول رخدادهای امروز بودند، مسئول تعرض به قانون هستند.

وی تأکید کرد که باب مذاکره در چارچوب قانون باز است و دولت مادرید برای انجام گفت‌وگو آمادگی دارد.

نخست وزیر اسپانیا گفت که کاتالان‌ها برای شرکت در این رأی‌گیری غیرقانونی فریب خورده‌اند. او همچنین برگزاری این همه‌پرسی را «تمسخر دموکراسی» توصیف کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین