کد خبر: ۴۷۹۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵

تجمع داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی مقابل وزارت بهداشت

عده‌ای از داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی در اعتراض به نتایج آزمون دستیاری و اعمال سهمیه پنج درصدی رزمندگان و ایثارگران در این آزمون مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
پیرو اعلام نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی جمعی از داوطلبان این آزمون در اعتراض به نتایج اعلام شده روبروی وزارت بهداشت تجمع کردند. 

دندانپزشکان تجمع کننده خواستار بازبینی نحوه اعمال سهمیه‌های بومی، ایثارگر،‌ شاهد و سهمیه پنج درصدی جانبازان و ایثارگران بوده و اظهار می‌کردند در دفترچه ثبت‌نام صراحتا اعلام شده است، که باقی مانده سهمیه آزاد و ایثارگر متعلق به داوطلبین سهمیه آزاد است.

تجمع داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی مقابل وزارت بهداشت

م.الف یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اظهار کرد: ما خواهان بازبینی نحوه اعمال سهمیه‌های بومی و ایثارگر و شاهد و سهمیه پنج درصدی جدید و احقاق حقوق داوطلبین سهمیه آزاد هستیم.

وی ادامه داد: در دفترچه ثبت نام صراحتا اعلام شده است، که باقی مانده سهمیه آزاد و ایثارگر متعلق به داوطلبین سهمیه آزاد است.  

این داوطلب آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: با افزایش سهمیه بومی و رزمندگان و ایثارگران، ظرفیت باقی مانده برای داوطلبان آزاد تنها 30 درصد است.

وی گفت: نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی به دلیل تصمیم گیری نحوه اعمال سهمیه امسال به تعویق افتاد و به رغم گفتگوهای انجام شده با مرکز سنجش پزشکی و پیگیری‌های شحصی داوطلبان این آزمون قبل اعلام نتایج و گرفتن پاسخی مبنی بر عدم اعمال سهمیه پنج درصد، این سهمیه اعمال شد.

این داوطلب آزمون دستیاری با اشاره به اینکه طی نامه ای درخواست خود را به وزارت بهداشت اعلام کردیم گفت: اعمال سهمیه‌های جدید رزمندگان پنج درصد که طبق تبصره تا ۳۰ درصد قابل افزایش است موجی از سردرگمی و ناامیدی را نه تنها در بین اقشار ما دندانپزشکان، بلکه در بین داوطلبین کنکور سراسری و کارشناسی ارشد نیز بوجود آورده است و سال آینده در صورت اعمال؛ در بین همکاران پزشک ما نیز مشکلات و اعتراضات عدیده ای به وجود می آورد.

وی گفت: در آخر مهمترین خواسته ما این است که سهمیه‌ها بطور جدی بازنگری شوند و شانس قبولی افراد سهمیه آزاد به حالت قبل برگردد و مازاد هر سهمیه‌ای مانند سهمیه شاهد و بومی نیز همچون سابق به سهمیه آزاد تعلق بگیرد.

به گزارش ایسنا،‌  این داوطلب آزمون دستیاری خاطرنشان کرد: آزمون دستیاری دندانپزشکی با آزمون‌های دستیاری پزشکی و آزمون ارشد در تعداد ظرفیت‌هاست٬ حداکثر 380 ظرفیت موجود است که با کسر سهمیه بومی و شاهد تقریبا یک سوم ظرفیت خالی می‌ماند و این یعنی اکثر شرکت‌کننده‌ها که سهمیه آزاد هستند برای تنها یک سوم ظرفیت رقابت می‌کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین