کد خبر: ۴۷۹۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

تماس شوم دزد خیابانی با شکارهایش !+ عکس

یک دزد خیابانی با شکارهایش تماس می گرفت تا نقشه شوم جدیدی را به اجرا درآورد.
آفتاب‌‌نیوز :

ساعت  3و نیم روز 23 شهریورماه سالجاری یکی از شهروندان با مراجعه به واحد گشت کلانتری 159 بی سیم به مأموران اعلام کرد : گوشی تلفن همراهم توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت هوندا سرقت شده و این  سارق طی تماس تلفنی که با اعضای خانواده ام داشته ، در ازای بازپس دادن گوشی تلفن همراهم درخواست مبلغ 200 هزار تومان پول کرده است " .

تماس شوم دزد خیابانی با شکارهایش !+ عکس

مأموران کلانتری 159 بی سیم با اطلاع از موضوع ، بلافاصله آموزش های لازم را به مالباخته ارائه و ضمن هماهنگی با تجسس کلانتری ، محل تردد سارق را در محدوده بیمارستان مهدیه ی تهران تحت مراقبت پلیسی قرار دادند .

سرانجام با حضور شخص سارق در محل و شناسایی وی توسط مالباخته ، طرح دستگیری سارق توسط مأمورین به مرحله اجرا گذاشته شد و متهم بنام "سعید . ک"  30 ساله دستگیر و در بازرسی اولیه از وی ، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به شیوه موبایل قاپی" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده بهمراه متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با شناسایی مالک گوشی های مسروقه ی بدست آمده از متهم موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که همگی آنها در مناطق مختلف سطح شهر تهران موردسرقت به شیوه موبایل قاپی قرار گرفته بودند .

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی ، ضمن شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند روز پیش متهم در خیابان وحدت اسلامی اقدام به سرقت کیف دستی حاوی عابربانک حاوی رمز ، گوشی تلفن همراه و دیگر مدارک شناسایی ام کرد ؛ پس از تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری مربوطه 115 رازی  ، زمانیکه به خانه رفتم ، اعضای خانواده ام که از دیدنم متعجب شده بودند عنوان داشتند که یکی از دوستانم ! ضمن جواب دادن گوشی تلفن همراه بنده به آنها عنوان کرده که من تصادف کرده ام و جهت بستری شدنم در بیمارستان و انجام عمل جراحی نیاز فوری به دو میلیون تومان پول است ؛ خانواده بنده نیز پس از ارائه شماره کارت عابربانکم توسط این شخص به او اعتماد کرده و در حالیکه امکان تماس تلفنی با مرا نداشتند ، بلافاصله اقدام به واریز دو میلیون تومان پول به حساب عابربانکم کرده غافل از آنکه آن شخص همان سارق کیف دستی ام بوده است " .

تعداد دیگری از مالباختگان و شکات نیز پس از شناسایی "سعید . ک" عنوان داشتند که متهم در ازای بازپس دادن گوشی های تلفن همراهشان از آنها درخواست مبالغ چند صد هزار تومانی کرده اما با وجود پرداخت پول مورد درخواستی ، سارق گوشی های تلفم همراه مسروقه شان را بازپس نداده است .

"سعید . ک" که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف همچون نزاع و درگیری و ... است ، در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره موبایل قاپی در سطح شهر تهران اعتراف کرد ؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " چند ماهی است که به تهران آمدم ؛ جا و مکان مشخصی نیز ندارم ؛ پس از مدت کوتاهی ، با تهیه یک دستگاه موتورسیکلت  طرح هوندا 125 شروع به سرقت کردم ؛ اعتیادشدیدی به مصرف قرص دارم و گوشی های تلفن همراه مسروقه را معمولا به قیمت 100 و سرانجام 150 هزار تومان به خریداران اموال مسروقه می فروختم " .

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ؛ رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: " با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها  کیف و موبایل قاپی در مناطق مختلف شهر تهران و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و بویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی - میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند "
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین