کد خبر: ۴۷۹۶۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸

موافقت با کلیات طرح خروج بانوان از کشور بدون اذن همسر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از موافقت کمیسیون متبوعش با کلیات طرح خروج بانوان از کشور در شرایط خاص بدون اذن همسر خبر داد و گفت: برای رفع ابهام از تبصره‌های طرح مذکور ستادی ویژه تشکیل می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، طرح اصلاح بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه در کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید، البته طرح مذکور پیش از این نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شده بود.

به گزارش آفتاب‎نیوز، وی افزود: طرح مذکور درباره خروج بانوان از کشور در شرایط خاص بدون اذن و اجازه همسر است که با تصمیم اعضای کمیسیون فرهنگی برای ابهام‌زدایی از تبصره‌های این طرح، مقرر شد در ستادی ویژه مورد بررسی قرار گیرد، این ستاد متشکل از ۲ نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ۲ نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی، مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارتخانه امور خارجه و اطلاعات و اداره گذرنامه تشکیل شده و درباره این طرح تصمیم‌گیری می‌کند.

ذوالقدر تصریح کرد: از کمیسیون فرهنگی خانم‌ها سیاوشی و سلحشوری در کمیته مذکور حاضر خواهند شد، این طرح به خروج بانوان در شرایط خاص و اضطرار می‌پردازد و به بانوان متأهل اجازه می‌دهد برای سفرهای زیارتی، المپیادها و مسابقات بین‌المللی ورزشی یا شرکت در سمینارها و همایش‌ها بدون اجازه همسر و با استعلام دستگاه مربوطه از کشور خارج شوند.

به نوشته ایسنا، این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین دو سؤال در کمیسیون فرهنگی از وزیر ارشاد دولت یازدهم مطرح بود که با توجه به تغییر وزیر در دولت دوازدهم، با نظر اعضای کمیسیون سؤالات منتفی شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
1
0
خدایا چه مشکل بزرگی. هنوز مستاجر و بی پول نشدید خارج رفتن و نرفتن یادتون بره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
1
1
اصلا جنین چیزی هیچ وقت نباید ممنوع میشد. این جور چیزها رو باید سپرد به خود خانواده ها. زوجهایی که برای همدیگه احترام قائلند هرگز بدون جلب رضایت همدیگه به سفرهای خارجی نمیرن اما اگر هم برن مسئله ای است بین خودشون و به ما مربوط نیست. درست نیست با بندهای قانون برای تمام مسائل شخصی و روابط خانوادگی مردم حدود و ثغور مشخص کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
0
1
میخوای از عربستان عقب نیفتی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین