کد خبر: ۴۷۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۵
يازدهم تيرماه در خانه هنرمندان:

چهارمین بزرگداشت مولانا برگزار مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب به نقل از سايت خبري خانه‌ هنرمندان ايران، موسسه‌ى فرهنگي و هنري نجم كبري كه پنج سال است فعاليت هاي فرهنگي خود را در سراسر كشور آغاز كرده، سه سال متوالي مراسم بزرگداشت مولانا را به مناسبت سالروز وفات اين شاعر و عارف نامي ايران، پنجم جمادي الثاني، در فرهنگسراي هنر، سازمان فرهنگي يونسكو و دانشگاه علامه طباطبايي برگزار كرده است.
در چهارمين مراسم بزرگداشت مولوي در خانه‌ي هنرمندان ايران، دكتر افراسياب پور، دكتر حبيب الله نبوي، دكتر كاظم محمدي و دكتر رياحي، اساتيد مولوي شناس و محققان مثنوي پژوه، مقالاتي را در خصوص ولادت، زندگي و مرگ مولانا خواهند خواند.
دكتر افراسياب‌پور، استاد دانشگاه آزاد زنجان است و به تدريس عرفان اشتغال دارد. مقالات زيادي را در جرايد و مجلات علمي در خصوص مسايل عرفاني منتشر کرده و صاحب امتياز و مدير مسوول مجله‌ى تخصصي عرفان نيز هست. موضوع سخنراني افراسیاب‌پور در اين همايش « زيبايي شناسي درآثار مولانا » است. دكتر حبيب الله نبوي، استاد دانشگاه و از مدرسان به نام در زمینه‌ى حافظ شناسي و مولوي‌شناسي است. مقالاتي درجرايد علمي داشته و هم‌اكنون به عنوان استاد عرفان در برخی از مراكز فرهنگي از جمله حسينيه‌ى ارشاد به تدريس اشتغال دارد. موضوع سخنراني دكتر نبوي « مخاطب شناسي مولانا » است.
دكتر كاظم محمدي از اساتيد مجرب و به نام عرفان و فلسفه، كه بيش از ربع قرن است در زمینه‌ى تحقيق، تدریس و تاليف در حوزه‌های عرفان، فلسفه، و دين فعالیت می‌کند، تاكنون بيش از پنجاه جلد كتاب در زمينه‌هاي عرفان و تصوف اسلامي و قرآن‌پژوهي و همين طور مولوي شناسي و مثنوي‌پژوهي چاپ و منتشر کرده است. وی در خصوص « مولانا و حسام الدين چلبي » سخنرانی خواهد کرد 
هم چنين اجراي دو نوازي (عود و ني) توسط گروه موسيقي سيمرغ از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم است. در بخش جنبی اين مراسم، آثار و كتاب‌هاي عرفاني نيز عرضه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین