کد خبر: ۴۷۹۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

طغیان پیکه در کمپ لاس روزاس

جرارد پیکه این روزها فشار بسیاری زیادی را تحمل می کند و مورد انتقاد بسیاری از مردم اسپانیا قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش "ورزش سه"، پس از انتقادات تند پیکه علیه دولت و پلیس اسپانیا، او در اولین تمرین تیم ملی اسپانیا برای بازی مقابل آلبانی مورد توهین 1500 هوادار حاضر در کمپ لاس روزاس قرار گرفت.

 
گفته می شد پیکه به دلیل این فشارها قصد کناره گیری از تیم ملی را دارد.
او در نشست خبری امروز خود در همین مورد شفاف سازی کرد:« برای من و هر بازیکنی شنیدن توهین از سوی هواداران سخت است. اولین روز تمرین برایم به دشواری سپری شد. 
به درخواست مربی و هم تیمی هایم به این نشست آمده ام. باید بگویم که از 15 سالگی اینجا هستم و تیم ملی اسپانیا برای من مثل یک خانواده می ماند. هیچکس نمی تواند نسبت به تعهدی که به اسپانیا دارم شک کند. همیشه گفته ام که افتخار می کنم عضوی از تیم ملی اسپانیا بوده ام.
 
  1. نمی دانم چرا برای برخی، حضور یک اسقلال طلب در تیم ملی اسپانیا یک امر متناقض است. چرا یک استقلال طلب کاتالونیایی نمی تواند و نباید برای اسپانیا بازی کند؟

جدایی کاتالونیا ربطی به من ندارد و به شما هم نمی گویم که مخالف هستم یا موافق ولی از اینکه می بینم برخی به تعهد من تردید دارند، بسیار ناراحت می شوم. هیچ چیزی بر علیه اسپانیا ندارم. کاتالان ها ضد اسپانیا نیستند. من یک فوتبالیست در سطح جهانی هستم. حتی فرزندانم از سه نژاد کاتالانی، کلمبیایی و لبنانی هستند.
از کسانی که بر علیه من سوت می زنند و توهین می کنند خواهش می کنم به حرف هایم گوش کنند. می دانم که به سختی می توان مانع این اعتراضات شد ولی به خصوص برای بازیکنان تیم ملی ناراحتم که مجبورند اعتراض به یک هم تیمی را تحمل کرده و بشنوند.»

 
پشیمانی از توئیت های انتقادی:« پشیمان نیستم چون همییشه سعی کرده ام حس واقعی خودم را منتقل کنم. از اتفاقات روز رفراندوم شوکه و عصبی بودم.»
 
جدایی از تیم ملی:« هرگز این کار را نمی کنم چون به این طریق حق را به معترضین می دهم. نمی خواهم آنها به هدفشان برسند. فکر هم نمی کنم آنها بخش اعظمی در اسپانیا باشند.
اطمینان دارم که خیلی از اسپانیایی ها موافق این هستند که کاتالان ها آزادانه به آینده خود رای بدهند و مخالف خشونت هستند.
دوست ندارم به این دلیل از تیم ملی کناره گیری کنم. می خواهم این شرایط را برگردانم. هم تیمی هایم نیز موافق ادامه حضورم هستند. حتی قصد داشتم پس از جام جهانی خداحافظی کنم ولی از این تصمیم هم منصرف شده ام. به خاطر آنها و اعضای فدراسیون که همچون خانواده ام هستند، پس از جام جهانی نیز به بازی برای اسپانیا ادامه خواهم داد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین