کد خبر: ۴۸۰۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
داستان « فقط خدا می تونه به من کمک کنه»؛

روایتی پست مدرنیستی از کفر تا ایمان به خدا

کتاب «فقط خدا می تونه به من کمک کنه» یک داستان 26 قسمتی انگلیسی است که ماجرای قتل های مسلسل یک دختر جوان را از زبان حودش روایت می کند.
آفتاب‌‌نیوز : «فقط خدا می تونه به من کمک کنه » جدیدترین کتاب مریم جعفری حصارلو است. وی تا پیش از این شش اثر نمایشی را به رشته تحریر درآورده است. از جمله بازگشت از منا نمایشنامه دو زبانه با موضوع فاجعه منا را در سال95 نوشته که بازخورد بسیار بالایی داشت. وی کتاب only God can help me» » یا «فقط خدا می تونه به من کمک کنه» را در قطع رقعی و 150 صفحه نوشته است.
 
به گزارش آفتاب نیوز، کتاب «فقط خدا می تونه به من کمک کنه» یک داستان 26 قسمتی انگلیسی است که ماجرای قتل های مسلسل یک دختر جوان را از زبان حودش روایت می کند. دختر اساسا دچار بیماری های روانی است و در اثر یک اتفاق ساده دوستش را به قتل می رساند و سپس روال قتل ها آغاز می شود. او در جایی در مقابل نویسنده واقعی اثر قیام می کند و او را از داستان زندگی اش بیرون می کند و بر صندلی نویسنده اثر تکیه می زند و همچنین در جایی با شیطان برای رهایی قرارداد می بندد. از ابتدا تا انتهای داستان او همچنان در دادگاه و در حال روایت داستان زندگی اش است تا به جرم قتل های پی در پی پاسخگو باشد. اما تنها با خود می گوید که «فقط خدا می تونه به من کمک کنه» در واقع در پایان به خدا می رسد. زیرا در زمان متوجه می شود که شیطان او را فریفته است.

شایان ذکر است این داستان دارای یک دیکشنری است که سیدعلی حمزه درجمع آوری معانی ولغات مترادف کلمات کتاب، نویسنده را یاری می کند. همچنین طرح جلدکاری ازسعید زاشکانی ازطراحان برجسته کشور، صفحه آرا مرجان شام بیاتی است اما سهیل صالح از اساتید برجسته، درصفحه بندی کتاب نظارت داشت و ویراستاران اصلی این کتاب میترا اندرز، مرضیه وروانی فراهانی بودند. علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند با شماره 09124126974 تماس حاصل فرمایند.  
مریم جعفری حصارلو درباره چگونگی نوشتن این داستان گفت: «اساسا این اثر یک داستان پست مدرنیستی ایستی است که ویزگی مرگ مولف رولان بارت، بازی با زمان و مکان، هرمنوتیک داستان های دیگر و تاویل آثار داستانی و تاریخی را در بر می گیرد. اگرچه اساسا کلمات تخصصی رشته هنر را در حوزه زبان انگلیسی بکار گرفته ام و یکی از ویراستاران به شدت تاکید می کرد که به «عمرم این همه کلمه تخصصی یک جا و در دل یک داستان ندیدم.»اما ماجرای نوشتن این داستان به سه سال پیش باز می گردد و یک کلاس انگلیسی برای آزمون دکتری هنر که با حضور استاد دکترعامری معاون پژوهشی دانشگاه آزاد تهران جنوب برگزار شد و من با تشویق های او دست به نوشتن یک سلسله داستان هایی زدم که مبتنی بر کلمات تخصصی ایی بود که او در هر جلسه به ما می آموخت. در طی دو سال گذشته،سه بارکتاب توسط متخصصان انگلیسی زبان ویراستاری شد و درحال حاضر روانه بازارکتاب شده است. بنابراین یک ویژگی برجسته دارد؛آنهم اینکه داستان برای افرادی که تمایل به کنکور دکتری هنردارند؛ مفید است. ازسوی دیگر این داستان 26قسمتی، طنز است و در فضایی سوررئالیستی وگروتسک، خنده زهرآلودی را بر لب می نشاند. همچنین شخصیت محوری در فضایی فانتزی موقعیت قتل های مسلسل وار مضحک را با ویژگی سیلان ذهن نقل می کند.»

روایتی پست مدرنیستی از کفر تا ایمان به خدا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین