کد خبر: ۴۸۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۵ - ۲۲:۵۳

ماهاتیر محمد : خطر تعرض به ايران واقعی است

آفتاب‌‌نیوز : همچنین در این کنفرانس, مایکل کوزو دوفسکی از فعالان ضد جنگ گفت؛ 480 جایگاه جنگی هسته ای در چندین دولت غیر هسته ای مانند بلژیک، هلند، آلمان، ایتالیا و ترکیه وجود دارد ولی ایران تا 10 سال دیگر امکان دستیابی به سلاح اتمی را ندارد. 

وی افزود: ترکیه 90 سلاح اتمی دارد که می تواند علیه ایران به کار رود ولی ایران یک دولت بدون سلاح اتمی است. 

ماهاتیر محمد در جلسه پرسش و پاسخ پس از کنفرانس نیز در مورد اینکه مردم چگونه می توانند حمایت خود را از صلح جهانی نشان دهند گفت: فعالان ضد جنگ و سازمانهای غیردولتی در این زمینه در سراسر دنیا باید برای نفی جنگ به عنوان راهی برای حل منازعه بین دولتها تلاش کنند. 

ماهاتیر محمد افزود: ما باید به کودکانمان نفرت از جنگ را بیاموزیم. اما حتی کارتونهایی که برای کودکان ساخته می شود پر از جنگ و خشونت است. اگر این روند ادامه یابد جامعه ما محلی پر از خشونت خواهد شد و من از همه فعالان و سازمانهای ضد جنگ می خواهم که دست به تلاشی جدی برای مقابله با گسترش خشونت و جنگ بزنند. 

او در پاسخ به سوالی که به مخالفت و مقاومت پلیس با برپایی تظاهرات خیابانی علیه جنگ اشاره می کرد، گفت: تظاهرات تنها راه نشان دادن اعتراض نیست. راههای زیادی برای این کار وجود دارد. راههایی مانند نوشتن، ایجاد گروهها و شبکه ها، انتشار مطالب در اینترنت و ایجاد بانکهای اطلاعاتی. 

تنها راه ممکن تظاهرات رو به روی سفارت آمریکا نیست.
نخست وزیر سابق مالزی در پاسخ به سوال یکی از مهمانان کنفرانس که از او می پرسید چرا با تظاهرات ضد جنگ در مالزی برخورد می شود و تظاهرکنندگان توسط پلیس بازداشت می شوند گفت: خب، من نمی دانم. من نمی توانم چیزی در این مورد بگویم چون دیگر نخست وزیر نیستم!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین