کد خبر: ۴۸۰۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹

تغییر رویکرد اروپا برای مقابله آلودگی‌های پلاستیکی

اتحادیه اروپا جریمه محصولات پلاستیکی یک بار مصرف را با هدف افزایش اطلاع‌رسانی عمومی نسبت به آسیب‌های ناشی از مصرف پلاستیک‌ها برای اقیانوس‌های جهان حذف کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، "فرانس تمیرمن" معاون اول رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت: اخذ مالیات، روشی پایدار و با دوام برای مقابله با آلودگی‌های پلاستیکی نیست اما تغییر در روشِ تولید و مصرف پلاستیک‌ها به مراتب تاثیرگذارتر است.

وی تاکید کرد: تنها رویکرد پایدار در این زمینه، تولید پلاستیک‌های قابل بازیافت و حذف میکروپلاستیک‌ها است و بدون شک اخذ مالیات نمی‌تواند روشی موثر برای حذف تولید میکروپلاستیک‌ها از این چرخه باشد.

معاون رییس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین افزود: این کمیسیون با تولیدکنندگان همکاری می‌کند تا به اعمال تغییرات در محصولات و بسته‌بندی‌ها کمک شود.

تیمرمن روش اعمال جریمه و مالیات برای استفاده از پلاستیک‌های یک بار مصرف را رد کرد و خواستار کمپین آگاهی بخشی عمومی در مورد مشکلات ناشی از پلاستیک‌ها و تغییر عادات مصرف‌کنندگان شد.

به گزارش روزنامه گاردین، در حال حاضر تنها حدود شش درصد زباله‌های پلاستیکی در اتحادیه اوپا بازیافت می‌شود زیرا انواع مختلفی از پلاستیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و بازگرداندن آنها به شکل چند منظوره به طوری که پلاستیک‌های نو از این قابلیت برخوردارند، مشکل است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین