کد خبر: ۴۸۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۵
ماجرای موشک کره شمالی هنوز ادامه دارد

استقرار سیستم ضد موشکی آمریکا در ژاپن

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری آسوشیتد پرس در ادامه گزارش خود آورده، ارتش آمریکا تا اواخر سال جاری میلادی سه الی چهار سایت موشک های زمین به هوا در جزیره اوکیناوای ژاپن ایجاد خواهد کرد. به نظر می رسد اقدام اخیر ژاپن ناشی از انتشار اخباری در خصوص آمادگی کره شمالی برای شلیک موشک در پی سوختگیری این موشک بوده باشد. 

این نگرانی ها همچنین سبب شده تا آمریکا سیستم رادارهای موشک یاب خود را از حالت آزمایشی خارج کرده و در حالت آماده باش قرار دهد. بر طبق برنامه ریزهای انجام شده قرار بود این سیستم در چند هفته دیگر کار خود را آغاز کند. 

آمریکا و ژاپن جمعه 2 تیر با هدف گسترش همکاری خود در ایجاد یک سپر دفاعی برای مقابله با موشک های بالستیک یک قرار داد همکاری های دوجانبه  امضا کرده بودند. اين معاهده از سوي "تارو آسو" وزير خارجه ژاپن و "توماس شيفر" سفير آمريكا در توكيو به امضا رسيده بود. منابعی در وزارت امور خارجه ژاپن گفته بودند علت امضای این قرار ارتباطی با تحرکات جدید موشکی کره شمالی نداشته است.

براساس اين قرارداد دفاع موشكي، ژاپن و آمريكا اجازه مي ‌يابند كه به طور مشترك به توسعه نسل جديدي از موشك‌هاي ضد موشک بپردازند. سهم ژاپن در این قرار داد تا يك ميليارد و ‪ ۲۰۰‬ميليون دلار و سهم آمريكا يك ميليارد و ‪۱۰۰‬ميليون دلار تا يك ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون دلار بوده است. 

ژاپن قصد دارد تا مارس ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي موشك‌هاي Standard-3را نیز در اين كشور نصب كند. موشك‌هاي استاندارد-‪ ۳‬ قادر هستند موشكهاي بالستيك را در ماوراي جو رهگيري و هدف قرار دهند و سيستم "پاتريوت" كه تكميل‌كننده سيستم قبلي محسوب مي‌شود، قادر است موشك‌هايي كه در سطح زمين حركت مي‌كنند را رهگيري و نابود سازد.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین