کد خبر: ۴۸۱۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

انگلیس: توافق هسته‌ای یک دستاورد تاریخی است

وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوهای وزیر خارجه این کشور با همتایان ایرانی و آمریکایی‌اش تاکید کرد که لندن در آستانه ضرب‌الاجل واشنگتن برای تایید مجدد پایبندی ایران از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این بیانیه آمده است: بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز سه‌شنبه 10 اکتبر (سه‌شنبه) در تماس‌های تلفنی با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو و بر اهمیت ادامه منافع برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای تمام طرف‌ها تاکید کرد.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی رسمی وزارت امور خارجه انگلیس، بوریس جانسون در گفت‌وگو با ظریف همچنین موضوع نگرانی درباره بازداشت تمام شهروندان دوتابعیتی ایرانی- انگلیسی شامل نازنین زاغری را مطرح کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: انگلیس، فرانسه و آلمان به وضوح اعلام کرده‌اند که اگرچه فعالیت‌های ایران در منطقه قابل قبول نیست، این کشور به تمام تعهدات هسته‌ای خود عمل کرده است.

وزیر امور خارجه علاوه بر این روز چهارشنبه (امروز) با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهوری ایران در لندن دیدار و بر ادامه پایبندی ایران به برجام تاکید کرد. دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است و پس از سفر خود به رم برای شرکت در یک کنفرانس هسته‌ای به لندن آمده است.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: توافق هسته‌ای یک دستاورد مهم بود که تهدید هسته‌ای ایران را خنثی کرد. انگلیس از توافق حمایت می‌کند و بر اهمیت ادامه پایبندی تمام طرف‌ها به تعهداتشان تاکید دارد.

وی در ادامه بیانیه خود با طرح این ادعا که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران بی‌ثبات‌کننده است، گفت: اما بر این دیدگاه که توافق هسته‌ای یک دستاورد تاریخی است و جهان را به یک جای امن‌تر تبدیل کرده است، پافشاری می‌کنم این توافق حاصل 13 سال دیپلماسی سخت‌کوشانه بوده و منجر به افزایش ثبات هم در منطقه و هم در انگلیس شده است. همین دلایل امنیتی است که ما کماکان از آمریکا می‌خواهیم به آنها توجه کند.

جانسون همچنین در بیانیه خود به اظهارات سفیر انگلیس در واشنگتن در شورای آتلانتیک در 25 سپتامبر به همراه همتایان اروپایی‌اش اشاره کرده که همگی بر اهمیت توافق هسته‌ای تاکید کرده بودند.

به گزارش ایسنا، وی گفت که سفیر لندن به دیدار با سیاستمداران ارشد آمریکایی برای تشریح موضع انگلیس در قبال توافق ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، همچنین کارن پی پرس مدیر سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس در یک نشست با همتایان خود از فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا دیدار و درباره موضع اروپا در قبال برجام گفت‌وگو کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین