کد خبر: ۴۸۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

آخرین اثر «داوینچی» در انتظار حراج ۱۰۰ میلیون دلاری

پیش‌بینی می‌شود آخرین اثر «لئوناردو داوینچی» در حراجی معروف کریستیز به رقم ۱۰۰ میلیون دلار به فروش برود.
آفتاب‌‌نیوز :
 آخرین اثر به جامانده از «لئوناردو داوینچی» در دست مجموعه‌داران شخصی و یکی از حدود ۲۰ اثر به جا مانده از این نقاش نامدار ایتالیایی به زودی در حراجی کریستیز به فروش خواهد رفت.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، این نقاشی معروف از چهره حضرت مسیح (ع) که به سال ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد، در حراجی 15 نوامبرِ کریستیز با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به فروش خواهد رفت تا یکی از ارزشمندترین آثار هنری نام گیرد که تاکنون در یک حراجی به فروش رفته است.

«آلن وینترمیوت»، متخصص ارشد حراجی کریستیز در حوزه نقاشان استاد بزرگ معتقد است، این نقاشی یکی از بزرگترین کشفیات آثار هنری است که گاهی از آن به عنوان نسخه مذکر «مونا لیزا» یاد می‌شود و سال‌ها بود که گمان می‌شد گم شده و یا از از بین رفته است.

آخرین اثر «داوینچی» در انتظار حراج ۱۰۰ میلیون دلاری

در این نقاشی حضرت مسیح (ع) با لباسی آبی با نوارهای قرمز و در حالی که گوی بلورینی در دست دارد به تصویر کشیده شده است. این اثر نقاشی اولین‌بار به سفارش مجموعه شخصی پادشاه چارلز اول کشیده شد و در سال ۱۹۷۳ چوب حراج خورد، اما پس از آن تا سال ۱۹۰۰ ناپدید شد. این نقاشی در سال ۱۹۵۸ در حراجی ساتبی به یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد و مجددا در سال ۲۰۰۵ به فروش رفت.

مالک جدید این اثر نقاشی فرآیند مرمت آن را آغاز کرد و پس از شش سال آن را به عنوان اثر ۵۰۰ ساله «داوینچی» فروخت و در نهایت این اثر در سال ۲۰۱۱ در یک نمایشگاه در گالری ملی در لندن به نمایش گذاشته شد.

«لئوناردو داوینچی» متولد سال ۱۴۵۲ میلادی در فلورانس ایتالیا بود و در مدت ۶۷  سال از عمر خود، صدها اثر هنری را که مشهورترین آن‌ها تابلوی «مونالیزا» یا «لبخد ژکوند» است، خلق کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،هرچند بیشتر شهرت «داوینچی» به‌دلیل خلق دو شاهکار نقاشی جهان، یعنی «شام آخر» و «مونالیزا» است، اما او علاوه‌ بر تبحر در نقاشی، در مجسمه‌سازی، طراحی و مهندسی بناهای تاریخی نیز یک استاد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین