کد خبر: ۴۸۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۸

گزارش های جذاب آفتاب برای آخر این هفته

آفتاب‌‌نیوز :
برای تعطیلات این هفته شما،‌ شبنم جعفرزاده گزارشی از شهر تاریخی سن پترزبورگ تهیه کرده است. شهری که تا چند روز آینده میزبان رهبران قدرتمندترین کشورهای جهان خواهد شد. در واقع روس ها گرچه پایتخت شان مسکو است که آن نیز شهری زیبا و دیدنی است اما میهمانان ویژه خود را به سن پترزبورگ می برند تا تاریخ و عظمت و زیبایی را یکجا به رخ آنها بکشند.
 
همچنین گزارشی از یوشکا فیشر وزیر خارجه سابق آلمان دارد که انگار طالع وی با «ایران» رقم خورده است. آقای فیشر به زودی همراه همسر ایرانی اش عازم آمریکا می شود. یوشکا فیشر زمانی که وزیر خارجه آلمان بود نام آشنا برای ایرانی ها بود چنانکه دوبار به تهران سفر کرد. 

اما فیشر و همسر ایرانی اش و البته جانشین ایرانی اش در حزب سبز آلمان تنها چهره هفته نیستند. 

عبدالله گل وزیر خارجه خنده روی مسلمان ترکیه هم چهره ای دیگری است که به عنوان میهمان ویژه، هفته اول نیز به تهران سفر کرد. اگر می خواهید درباره زندگی جالب این وزیر ترکیه ای بیشتر بدانید سونیا انزابی نژاد گزارشی در این باره تهیه کرده است. 

خانم انزابی نژاد گزارشی هم درباره شکست اقتصادی نماد جام جهانی دارد و دردسرهایی که این «شیر»‌ زشت برای تولیدکنندگان به وجود آورده. این هفته اولین بار معرفی کتاب هم خواهیم داشت کتابی که یکی از گروگان های سفارت آمریکا در تهران آن را تهیه کرده است. 

اما محمد صادق امینی این هفته گزارشی سینمایی از رئیس جمهور خبرساز کره شمالی دارد. «کیم جونگ ایل» این هفته یک موشک را آماده شلیک کرد که جهان را به وحشت انداخت. در هنگام خواندن این گزارش‌ از ‌شخصیت عجیب و غریب رئیس جمهور کره شمالی نمایشگاه عکسی هم در آفتاب از زندگی خصوصی و لحظات دور و نزدیک به قدرت رسیدن رئیس جمهور کره شمالی را نگاه کنید. 

نوروز حمزی گزارشی دارد درباره شورای همکاری خلیج فارس که این روزها نام آن را زیاد در خبرها می شنوید و می خوانید. آقای حمزی مطلبی هم درباره شخصی که قانون تحریم آمریکا را علیه ایران به وجود آورد دارد. «داماتو»‌ سناتور سابق آمریکایی موضوع این گزارش است. 

در همین حال گزارشی هم از شخصیت های ایرانی خواهید خواند. یکی از خبرسازترین چهره های هفته «اسفندیار رحیم مشایی» رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که به یک خبرنگار ترکیه ای گفته اینجا ایران آزاد است و می تواند روسری اش را بردارد. احسان تقدسی این گزارش را نوشته است. 

خانم مریم مهدوی مصاحبه ای با صالح نیکبخت وکیل حادثه دیدگان بمباران شیمیایی سردشت دارد که این روزها سالگرد آن فاجعه است. امیر همایون پاک بین چندتا گزارش تصویری برای ما آماده کرده است . اول نمایشگاهی از برترین عکس های هفته است و بعد نیز گزارشی تصویری از تمرینات تیم ملی اسکیت زنان آماده کرده که الان روی صفحه اصلی می بینید. این مطالب به همراه دیگر مطالب از پنجشنبه در سایت آفتاب قابل دسترسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین