کد خبر: ۴۸۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۷

خبرساز: دیکتاتور و سرگرمی های او

سینما ،مایکل جردن و موشک بالستیک
آفتاب‌‌نیوز : کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی متولد 16 فوریه سال 1941 میلادی است. او از سال 1994 بعد از مرگ پدرش کیم ایل سونگ، بنیان گذار کره شمالی و رهبر کره شمالی شده است.

کیم وقتی که جنگ جهانی دوم به پایان رسید یک بچه بود.
در سال 1949 مادرش کیم جونگ سوک از دنیا رفت. پدرش او را در جریان جنگ دو کره برای در امان ماندن از خطرات به چین فرستاد و او بیشتر تحصیلات خود را در این کشور گذارند.

بر اساس بیوگرافی های رسمی او از مدرسه "نم سان" در پیونگ یانگ که مدرسه ای مخصوص فرزندان حزب کمونیست است فارغ التحصیل شده است.

همچنین گفته می شود که او بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه "کیم ایل سونگ" (دانشگاهی که به نام پدر او نامگذاری شده) شرکت کرده و در سال 1964 از رشته اقتصاد سیاسی فارغ التحصیل شده است. او زبان انگلیسی را در سال 1970 در دانشگاه "مالتا" یاد گرفته است.

او علاوه بر یک خواهر، برادری نیز به نام "کیم پیونگ ایل" دارد. هنوز کاملا معلوم نیست که چطور با وجود داشتن برادری بزرگتر او به جانشینی پدرش انتخاب شده است. 

بردار او سالهاست که سفیر این کشور در کشورهای اروپایی است و در حال حاضر سفیر این کشور در لهستان است. این شک وجود دارد که "کیم ایل سونگ" پدر ، پیونگ ایل را در حقیقت در این سمت به کشورهای دور دست تبعید کرده تا مانع از بروز جنگ قدرت بین دو پسر خود شود.

کیم جونگ ایل تا کنون سمت های گوناگونی از مدیریت تا وزارت داشته است. در سال 1991 به عنوان رهبر برتر نیروهای نظامی کره شمالی نامگذاری شد. از آنجایی که ارتش مهمترین نهاد و ستون اصلی ساختار قدرت در کره شمالی است، رسیدن به چنین مقامی یک مرحله حیاتی برای تثبیت قدرت او بوده است.

 به نظر می رسد که "او جین وئو" وزیر دفاع و یکی از وفادارترین افراد به پدر او ،مقدمات پذیرش کیم را توسط ارتش آماده کرده است، هر چند که او سابقه نظامی کمی داشته است. 

پدر کیم جونگ ایل برای تثبیت قدرت او حمایت های زیادی از وی بعمل آورد و حتی در سال 1992 خطاب به عموم مردم این کشور اعلام کرد که پسرش مسئول همه امور داخلی کره شمالی است.

بر اساس بررسی های انجام شده از زمانی که کیم جونگ ایل رهبری کره شمالی را به دست گرفته فضای سیاسی کشور منقبض تر شده است. کیم جونگ ایل فردی بسیار منضبط است که شخصا تمام جزئیات مربوط به امور داخلی را بررسی می کند. 

اطرافیان او گفته اند که او حتی متراژ خانه مقامات را بررسی کرده و تحویل هدایایی ارسالی از طرف او به دیگران و هدایایی که مقامات نیز دریافت می کنند کنترل می کند. کیم جونگ ایل وزیرانی را برای وزارتخانه های دولتی انتخاب کرده که از او کاملا اطاعت می کنند، چون کیم جونگ کوچکترین نافرمانی را به عنوان نشانه خیانت می داند.

کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی تا کنون چندین بار ازدواج کرده است و از هر ازدواج یک یا چند فرزند دارد. این در حالی است که او چندین معشوقه نیز دارد. 

گفته می شود که کیم جونگ ایل فیلم سینمایی بسیار دوست دارد و کلکسیونی نزدیک به 20 هزار حلقه فیلم ویدئویی دارد. هر چند که کیم شخصا این موضوع را انکار می کند ولی در سال 1978 به دستور او "شین سانگ اوکی" کارگردان کره جنوبی و همسر و بازیگرش "چو این هویی" ربوده شدند و به کره شمالی انتقال داده شدند تا صنعت فیلم سازی کره شمالی را بنا کنند.

رهبر کره شمالی همچنین خیلی به ورزش علاقه دارد.

او عاشق تماشای مسابقات لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا
(NBA) است و حتی مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه دولت کیلینتون یک توپ بسکتبال به او هدیه داده که مایکل جردن، اسطوره فراموش نشدنی بستکتبال جهان آنرا امضا کرده است.

اما در کنار تمام علایق و خصوصیت های منحصر به فرد اخلاقی که دارد رهبر کره شمالی ترس هایی هم دارد. او مانند پدرش از مسافرت با هواپیما می ترسد و اصلا با هواپیما مسافرت نمی کند. او یک قطار خصوصی دارد که با آن به جاهای مختلف کشور می رود و حتی در سفر به روسیه و چین نیز از آن استفاده
می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین