کد خبر: ۴۸۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۳
با هنر در گفتگو با آفتاب خبر داد:

راههایی برای سازماندهی تذکرات نمایندگان

آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا باهنر در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در خصوص علت افزایش درگیری ها در داخل صحن علنی مجلس تصریح کرد: تذکراتی که خانم ها و آقایان نمایندگان قبل از دستور مطرح می کنند چون خارج از آیین نامه است ، نظم جلسه را بر هم می زند و اتفاق جدیدی نیست و معمولا در مجالس دیگر نیز اتفاق می افتاد.

وی اظهار داشت: آنچه تحت پوشش تذکر آیین نامه ای نمایندگان مطرح می کنند باید صرفا مربوط به اداره جلسه باشد وگرنه در مورد عمکرد دولت یا حتی با یک یا دو واسط تذکر مربوط به عملکرد هیات رئیسه مجلس هم باشد وارد نیست.
باهنر تاکید کرد: بر اساس جمع بندی هایی هم که شده، اکثریت نمایندگان نیز معتقدند آنچه به عنوان تذکر آیین نامه ای در صحن مجلس مطرح می شود تذکر نیست. 

نائب رئیس اول مجلس گفت: آنچه نمایندگان تحت عنوان تذکر مطرح می کنند، راهکارهای دیگر برای مطرح شدنشان وجود دارد مانند سوال، نامه به هیات رئیسه و . . . . 

وی اظهار داشت: نمایندگان آنچه را که در قالب تذکر مطرح می کنند و وقت مجلس گرفته می شود مربوط به عملکرد دولت یا سازمان های دیگر است که ارتباطی به هیات رئیسه و پاسخ به مجلس به این تذکرات ندارد. 

باهنر افزود: با تصمیماتی که با مشورت خود نمایندگان اتخاذ خواهد شد از راهکارهای دیگر برای تذکر به دولت یا سازمان های دیگر استفاده خواهد شد و تذکرات باید فقط مربوط به اداره جلسه باشد در غیر این صورت وارد نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین