کد خبر: ۴۸۲۹۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰

شیوع تهیه غذای ناسالم در رستورانهای متخلف ارزان قیمت

رشد قارچی رستوران های ارزان قیمت در شهر و پخت غذاهای ناسالم از دغدغه های مسئولان و از خطرات پیش رو برای مصرف کنندگان است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما رستوران های تهیه غذا با قیمت های نامتعارف بیش از هر صنف دیگری به چشم می خورد.

رستوران هایی که با قیمت های بسیار کم برای غذاهای پر طرفدار جلب مشتری می کنند. 
بسیاری از این رستوران ها بدون کسب مجوز و با کرایه یک مغازه و تهیه وسایل اولیه پخت غذا فعالیت خود را آغاز می کنند در حالی که اصول بهداشت در حالت حداقلی است.

به گفته ناصر حسینی رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورش این رستورانها با مواد اولیه بی کیفیت ، سنگدان فاسد و پوست مرغ ، کباب تهیه و توزیع می کنند.

وی با اشاره به اینکه این مراکز بدون پرداخت مالیات ، بیمه و با حداقل دستمزد اقدام به کاهش قیمت ها می کنند ، افزود : با 150 گرم گوشت گوسفند به قیمت 7 هزار تومان ، 2500 تومان برنج و 10 هزارتومان هزینه جانبی از جمله مالیات ، بیمه، دستمزد، آب ، برق، گاز و دیگر موارد ،قیمت تمام شده یک پرس چلوکباب 20 هزار تومان می شود.

در رستوران های ارزان قیمت در منطقه پیروزی شاهد تخلف هایی مانند استفاده از رنگ صنعتی ، وزن پایین گوشت مرغ در جوجه کباب ، گوشت بی کیفیت در کباب و برنج بی کیفیت خارجی بودیم که بازرسان اصناف و بازرسان بهداشت کشف و ثبت کردند.

یکی از مسائل قابل توجه در تهیه و توزیع این نوع غذاها جای خالی قانون تاثیرگذار در برخورد با شخص خاطی است.

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت با اشاره به اینکه تاکنون برخورد جدی با این اشخاص نشده است ،گفت : تنها برخورد با این واحدهای صنفی بدون مجوز ، پلمپ آنها حداکثر تا یک ماه است در حالی که صاحب این واحد پس از مدت تعیین شده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
در شهر تهران تاکنون بیش از 600 واحدمتخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و بیش از 50 واحد تعطیل شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
0
بابا بذارین یک.نفر پول چلو مرغ بیست تمنی نداره اونجا صفا بکنه یک غذای خورده طرف خودش بخاطر ارزونی اون عذا رو میخره بعدشم چندین خانوار مشغول معیشت هستن تو این شرایط یک کاری واسه خودشون درست کردن حداقل مانع روزی و رزق اینا نشیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین