کد خبر: ۴۸۳۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶

قرارداد 2.5 میلیارد یورویی یک شرکت نروژی با ایران چند روز پس از سخنان ترامپ

تنها چند روز پس از اظهارات تقابلی دونالد ترامپ در قبال ایران، یک شرکت فعال در زمینه نیروهای خورشیدی قرارداد 2.5 میلیارد یورویی را با ایران برای احداث تاسیسات تولید نیروی برق خورشیدی امضا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
تنها چند روز پس از اظهارات تقابلی دونالد ترامپ در قبال ایران، یک شرکت فعال در زمینه نیروهای خورشیدی قرارداد 2.5 میلیارد یورویی با ایران برای احداث تاسیسات تولید نیروی برق خورشیدی امضا کرد.

این توافق اولیه میان شرکت سگاانرژی و شرکت دولتی امین انرژی به امضا رسیده است.

رون هالاند، سخنگوی شرکت سگاانرژی گفت: این قرارداد هنوز به نهایی شدن ضمانت‌های اقتصادی از سوی تهران وابسته است و مراحل احداث تاسیسات با ظرفیت 2 گیگاوات 4 تا 5 سال به طول می‌انجامد.

وی افزود: این شرکت بر بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و ضمانت‌های صادراتی دولتی نروژ برای تامین مالی این برنامه تکیه خواهد کرد و در نظر دارد تا طی یک قرارداد 25 ساله در زمینه قیمت برق این سرمایه‌گذاری را جبران کند.

در حالی که پنل‌های خورشیدی توسط شرکت ساگا و سولی تک لیتوانی تولید خواهد شد، بیشتر باقی تجهیزات این پروژه از شرکت دلتا الکترونیکس تایوان تامین می‌شود.

هالاند در مورد شرکت دلتا الکترونیکس گفت: «آنها نصب تمام تجهیزات الکترونیکی نظیر دستگاه‌های اینورتر را انجام خواهند داد.» و در نهایت، برنامه این است که تاسیساتی در ایران برای تولید پنل‌های خورشیدی احداث شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وی افزود: «ما کمی در مورد آنچه ترامپ انجام خواهد داد، نگرانیم؛ ما بسیار طرفدار توافق هسته‌ای هستیم اما ترامپ هرکاری بکند، ما به برنامه‌های خود ادامه می‌‌دهیم. شکی در این رابطه وجود ندارد که هیچ چیز نمی‌تواند برنامه‌های ما را تغییر دهد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین