کد خبر: ۴۸۳۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

پسر طالبانی: رفراندوم کردستان اشتباه بسیار بزرگ بود/ هیچ تبانی در کار نبود

پسر جلال طالبانی اعلام کرد: کردستان عراق باید پیشنهاد آمریکا برای به تعویق انداختن دو ساله اجرای نتایج رفراندوم را قبول کند تا وضعیت کنونی را بهبود بخشد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، بافل طالبانی، پسر جلال طالبانی، رئیس‌جمهور فقید عراق و از اعضای ارشد حزب اتحادیه میهنی کردستان در گفت‌وگو با شبکه فرانس 24،  قویا اتهامات مطرح شده در رسانه‌های کردی مبنی بر خیانت وی به رهبران کرد با اجازه دادن به نیروهای عراقی و نیروهای شیعه حشد شعبی برای ورود به شهر کرکوک را رد کرد.

هم چنین وی ادعاهای "بی‌اساس" مطرح شده مبنی بر اینکه، او نیروهایش را به عنوان بخشی از توافق با ایران و دولت مرکزی عراق از کرکوک خارج کرده را شدیدا رد کرد.

بافل طالبانی گفت، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق پیشنهاد توافق برای جلوگیری از درگیری در کرکوک را داد اما این توافق توسط رهبر کردها رد شده است.

 وی افزود، که نگران وقوع درگیری میان جریان‌های مختلف کرد است و ابراز امیدواری کرد که در نهایت همه گروه‌های کرد بتوانند با یکدیگر برای آینده استقلال سازش و همکاری کنند.   

وی در ادامه با بیان اینکه رفراندوم کردستان عراق "اشتباه بسیار بزرگی" بود، خواستار مذاکرات کردها با بغداد و مشارکت مجدد آنها با جامعه بین الملل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین