کد خبر: ۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۳
تونی بلر:

بهتر است لاریجانی در بروکسل جواب دهد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه بلر در جلسه ای با اعضای ارشد پارلمان انگلیس گفت من امیدوارم ایران در اولین فرصت ممکن پاسخ دهد زیرا تا پیش از آن دیگر هیچ موضوعی برای گفتگو با ایران باقی نمانده است. 

بلر در مقابل اصرار خبرنگاران در مورد اینکه پایان ماه جولای (25 روز دیگر) یک چارچوب زمانی منطقی برای ایران به نظر می رسد گفت من نمی خواهم تاریخی را به عنوان ضرب الاجل اعلام کنم ولی اگر ایران در دیدار روز چهارشنبه پاسخ دهد گام بسیار مثبتی خواهد بود. 

این گزارش می افزاید با افزایش فشارهای کشورهای 1+5 به ایران برای پاسخ به بسته پیشنهادی که در قبال تعلیق غنی سازی اورانیوم به این کشور ارائه داده بودند، برنامه جلسه مشترکی بین لاریجانی و سولانا تعیین شد و آنها عصر چهارشنبه در بروکسل با هم دیدار و گفتگو خواهند کرد. 

در حالی که مقامات غربی بارها از ایران خواسته بودند که در این جلسه،‌ پاسخ خود را اعلام کند،‌مقامات ایران تأکید کرده اند که پاسخ خود را تا پایان مرداد اعلام خواهند کرد. وزیر خارجه ایران نیز گفته است که 2 ماه زمان برای پاسخگویی ایران فرصت زیادی نیست. 

در عین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داده بود که دو عضو شرقی شورای امنیت نیز در آستانه سفر لاریجانی به بروکسل، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جیانگ یو سخنگوی وزارت خارجه چین نیز از ایران درخواست کرده بودند که به بسته پیشنهادی زودتر پاسخ دهد. 

جیانگ یو از ایران خواسته بود که به نگرانی های جامعه جهانی توجه کرده و زودتر پاسخ دهد او در عین حال ابراز امیدواری کرده بود که دیگر طرف های درگیر در مساله هسته ای ایران نیز اندکی صبر و خویشتنداری نشان دهند و نگرانی های منطقی ایران را درک کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین